Hakkımızda

İlk Bakışta Türk Telekom

​​İlk Bakışta Türk Telekom

Hakkımızda

180 yılı aşan köklü bir geçmişe sahip olan Türk Telekom, Türkiye’nin ilk entegre telekomünikasyon operatörüdür. Müşterilerin hızla değişen iletişim ve teknoloji ihtiyaçlarına en güçlü ve en doğru şekilde cevap verebilmek amacıyla 2015 yılında Türk Telekomünikasyon A.Ş., TT Mobil İletişim Hizmetleri A.Ş. ve TTNET A.Ş. tüzel kişiliklerini mevcut şekliyle muhafaza ederek ve tabi oldukları mevzuat ve regülasyonlara tamamen uyarak, “müşteri odaklı” ve entegre bir yapıya geçmiştir.


Bireysel ve kurumsal hizmetler alanında geniş hizmet ağı ve zengin ürün çeşitliliğine sahip olan Türk Telekom, Ocak 2016 itibarıyla mobil, internet, telefon ve TV ürün ve hizmetlerini ‘Türk Telekom’ tek marka çatısı altında bir araya getirmiştir.

“Türkiye’nin Çoklu Oyuncusu” Türk Telekom, 30 Eylül 2024 itibarıyla 17,4 milyon sabit erişim hattı, 15,3 milyon sabit genişbant, 27 milyon mobil ve 3,2 milyon TV abonesine hizmet vermektedir. Türk Telekom Grubu, şirketleri Türkiye’yi yeni teknolojilerle buluşturma ve bilgi toplumuna dönüşüm sürecini hızlandırma vizyonuyla, 81 ilde 36.323 çalışanıyla hizmet vermektedir.​​


Türk Telekomünikasyon A.Ş., PSTN ve toptan genişbant hizmetlerini sunmakta olup,


  • Mobil operatör TT Mobil İletişim Hizmetleri A.Ş.
  • Perakende internet hizmeti, IPTV, Uydu TV, Web TV, Mobil TV, Smart TV hizmetleri sağlayıcısı TTNET A.Ş.
  • Yakınsama teknolojileri şirketi Argela Yazılım ve Bilişim Teknolojileri A.Ş.
  • BT çözüm sağlayıcısı İnnova Bilişim Çözümleri A.Ş.
  • Çevrimiçi eğitim yazılımları şirketi SEBİT Eğitim ve Bilgi Teknolojileri A.Ş.
  • Çağrı merkezi şirketi AssisTT Rehberlik ve Müşteri Hizmetleri A.Ş.
  • Proje geliştirme ve kurumsal risk sermayesi şirketi TT Ventures Proje Geliştirme A.Ş.
  • Elektrik tedarik ve satış şirketi TTES Elektrik Tedarik Satış A.Ş.​
  • Tesis bünyesinde kombine destek hizmetleri sağlayıcısı TT Destek Hizmetleri A.Ş.
  • TT International Holding BV ve toptan veri ve kapasite servis sağlayıcısı TT International Telekomünikasyon Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti. ve finans teknoloji şirketi TTG Finansal Teknolojileri A.Ş.’nin doğrudan; Tüketici Finansman Şirketi TT Finansman A.Ş’nin, yazılım programlarının perakende ve toptan ticareti şirketi TT Ventures Inc’in, diğer TT International Holding BV iştiraklerinin, televizyon yayıncılığı ile isteğe bağlı yayıncılık (VOD) hizmetleri sağlayıcısı Net Ekran şirketlerinin, cihaz satış şirketi TT Satış ve Dağıtım Hizmetleri A.Ş.’nin, ödeme ve elektronik para hizmetleri şirketi TT Ödeme ve Elektronik Para Hizmetleri A.Ş.’nin ve web portalı ve bilgisayar programlama şirketi APPYAP Teknoloji ve Bilişim A.Ş.’nin, dolaylı olarak %100’üne sahiptir.​
Ortaklık Yapısı

Türk Telekom hisselerinin yüzde 60'ı Türkiye Varlık Fonu’na, %25'i Türkiye Cumhuriyeti Hazine ve Maliye Bakanlığı'na aittir. Geriye kalan yüzde 15'lik hissesi halka arz edilmiştir.


Türk Telekom hisseleri Mayıs 2008 itibarıyla Borsa İstanbul'da (BİST) işlem görmektedir.


  • Türk Telekomünikasyon A.Ş.
  • Mobil operatör TT Mobil İletişim Hizmetleri A.Ş.
  • Genişbant operatörü TTNET A.Ş.
  • Yakınsama teknolojileri şirketi Argela Yazılım ve Bilişim Teknolojileri A.Ş.
  • BT çözüm sağlayıcısı Innova Bilişim Çözümleri A.Ş.
  • Çevrimiçi eğitim yazılımları şirketi Sebit Eğitim ve Bilgi Teknolojileri A.Ş.
  • Toptan veri ve kapasite servis sağlayıcısı Türk Telekom International ve iştiraklerinin yüzde 100'üne sahiptir.
 
 
Not

Türkiye Varlık Fonu’nun halka açık kısımda %1,68 oranında hissesi bulunmaktadır.

Ana ortaklık yapısında gösterilenler dışında sermayedeki payı %5'i geçen gerçek veya tüzel kişi hissedar bulunmamaktadır.

​ ​

Rakamlarla Türk Telekom

Kurumsal Miras  

180 yılı Aşan Kurumsal Miras

​​Hizmet  

Toplam 53,2 Milyon aboneye hizmet ediyoruz

Hizmet  

Türkiye'nin sabit telefon, mobil, TV ve genişbant ürünlerini bir arada sunan ilk şirketi

Hizmet  

81 ilde 36.323 çalışan sayısı ile Türkiye'nin en büyük işverenlerinden biri

Hizmet  

459 bin km fiber altyapısına sahip

Hizmet  

Türkiye'nin ilk Web TV ve IP TV uygulaması

Hizmet  

TTI’ın Orta ve Doğu Avrupa, Türkiye, Orta Doğu ve Kafkaslar bölgelerinde yaklaşık 49,5 bin kilometre fiber ağı

Hizmet  

32,7 milyon fiber hane kapsaması*
*Fiber hane kapsaması Eve/Binaya Kadar Fiber ve Saha Dolabına Kadar Fiber rakamlarını içermektedir.

Hizmet  

27,0 milyon mobil abonesi

​ ​

Hizmet  

15,3 milyon sabit genişbant abonesi

Hizmet  

3,2 milyon TV ve Tivibu Go abonesi

Hizmet  

13,4 milyon yüksek hızlı Fibernet ve Hipernet abonesi

Hizmet  

17,4 milyon sabit erişim hattı

* Tüm değerler 2024 3. Çeyrek finansal ve operasyonel sonuç açıklama dönemine ilişkindir.​


Kilometre Taşları

1840

Posta ihtiyaçlarına cevap vermek amacıyla daha sonraki yıllarda telekomünikasyon hizmetlerini de sunan Posta Nezareti kuruldu.

1909

Telefon hizmetlerinin de eklenmesi ile kurum, PTT Nezareti’ne dönüştürüldü.

1994

Türk Telekomünikasyon A.Ş. 30 Haziran 1994’te kuruldu

1994

24 Nisan’da PTT’deki telekomünikasyon ve posta hizmetleri birbirinden ayrılarak PTT’nin telekomünikasyon hizmetleriyle ilgili tüm personel, varlık ve yükümlülükleri; hisselerinin tamamı Türkiye Cumhuriyeti Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı’na ait olan Türk Telekom’a transfer oldu.

2004

19 Şubat’ta Türk Telekom’un GSM Operatörü Aycell ile İş-TİM’in birleşmesi sonucu TT&TİM İletişim Hizmetleri A.Ş. kuruldu.

TT&TİM İletişim Hizmetleri A.Ş.’nin ticari unvanı 15 Ekim’de Avea İletişim Hizmetleri A.Ş. (Avea) olarak değiştirildi.

2005

Türk Telekom’un özelleştirilme çalışmaları 14 Kasım’da tamamlanarak %55 hissesi Ojer Telekomünikasyon A.Ş.’ye devredildi.

2006

Türk Telekom iştiraki TTNET kuruldu ve 14 Mayıs’ta internet servis sağlayıcı lisansı alarak faaliyetlerine başladı.

Türk Telekom, 15 Eylül’de İş-TİM’in %40,56 oranındaki hissesini 500 milyon ABD Doları karşılığında satın alarak Avea’daki hisse oranını %81,12’ye yükseltti.

2008

Türk Telekom hisselerinin %15’lik payı 15 Mayıs’ta halka arz edilerek İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’nda işlem görmeye başladı. İşlem, o dönem Türkiye’de son 4 yılda gerçekleşen en başarılı halka arz olarak kayıtlara geçti.

2009

Türk Telekom’un iştiraki Avea (yeni adıyla TT Mobil), başarılı bir şekilde 3G hizmetleri vermeye başladı.

2010

Türk Telekom, Orta ve Doğu Avrupa bölgesinin önde gelen toptan kapasite sağlayıcısı Invitel International’ı (yeni adıyla Türk Telekom International) bünyesine kattı.

2011

Türk Telekom, CDP’ye (Carbon Disclosure Project/Karbon Saydamlık Projesi) karbon salımını raporlayan Türkiye’nin ilk telekomünikasyon şirketi oldu.

2012

Türk Telekom’un Avea sermayesindeki toplam payı %89,99’a yükseldi.

2014

Türk Telekom’un yurt dışında 5 ve 10 yıl vadeli ve toplam 1 milyar ABD Doları tutarında tahvil ihracına uluslararası yatırımcılardan sekiz kat talep geldi. Bu işlem o güne kadar Türkiye’den ihraç edilen en büyük ve eş zamanlı olarak iki farklı vadede gerçekleştirilen ilk kurumsal tahvil ihracı oldu.

TTNET A.Ş. UEFA Şampiyonlar Ligi ve UEFA Avrupa Ligi maçlarının Türkiye yayın haklarını 2015-2016 sezonundan başlamak üzere üç sezon için satın aldı. Maçlar Türk Telekom Grubu yayın platformu Tivibu üzerinden yayınlandı.

2015

İş Bankası Grubu’nun sahip olduğu Avea İletişim Hizmetleri A.Ş. hisselerinin Türk Telekom’a devir işlemlerinin tamamlanması ile Türk Telekom, Avea hisselerinin tamamına sahip oldu.

Türk Telekom International, 17 ülkeyi birbirine bağlayacak SEA-ME-WE-5 deniz altı kablo konsorsiyumuna tam üye oldu.

Şirket iştiraki Avea, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından 26 Ağustos’ta yapılan IMT Hizmet ve Altyapılarına İlişkin Yetkilendirme İhalesi’ne (bilinen adıyla LTE Yetkilendirme İhalesi) katıldı. Farklı frekans bantlarında aldığı paketlerle kapasitesini genişleten Avea, abone başına en geniş frekansa sahip mobil operatör haline geldi.

2016

Mobil, internet, telefon ve TV hizmetlerini tek bir kanaldan sunabilmek için Avea, Türk Telekom ve TTNET markaları “Türk Telekom” olarak tek marka altında birleştirildi. Türk Telekom’un iştiraki Avea (yeni adıyla TT Mobil), başarılı bir şekilde 4G hizmetleri vermeye başladı.

Türk Telekom, Savunma Sanayii Müsteşarlığı’nın desteğiyle; Aselsan, Netaş ve Türk Telekom’un Ar-Ge iştiraki Argela tarafından geliştirilen Türkiye’nin ilk yerli ve milli LTE baz istasyonu ULAK’ı şebekesine entegre eden ilk operatör oldu.

Türk Telekom, yeni gençlik markası Selfy’yi gençlerle buluşturdu.

Türk Telekom, Nokia iş-birliği ile Narrowband IoT (Dar Bant Nesnelerin İnterneti) teknolojisini Türkiye’de ilk kez kendi şebekesinde test eden operatör oldu.

Türk Telekom International’ın üyesi olduğu SEA-ME-WE-5 deniz altı kablo sistemi yılsonunda hizmete girerek Asya’dan Avrupa’ya 20 bin kilometreden uzun bir mesafede 17 ülkeyi birbirine bağladı.

2017

Müşterilerine yeni nesil ödeme hizmetleri sunmak amacıyla Türk Telekom iştiraki TT Ödeme Hizmetleri A.Ş. BDDK’dan (Bankacılık Denetleme ve Düzenleme Kurumu) ödeme hizmetleri lisansını aldı.

T.C. Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı’na ait %6,68 (%5 B Grubu, %1,68 D Grubu) oranındaki Türk Telekomünikasyon A.Ş. payı ilgili Bakanlar Kurulu kararını takiben Türkiye Varlık Fonu’na aktarıldı.

Türk Telekom iştiraki Argela tarafından milli 5G teknolojilerinin geliştirilmesi amacıyla tasarlanan 5G Mükemmeliyet Merkezi Ankara’da açıldı.

Türk Telekom, uluslararası marka değerleme kuruluşu Brand Finance tarafından Türkiye’nin en değerli markası seçildi.

Türk Telekom, yerli ve milli teknoloji geliştirme vizyonundan hareketle geliştirdiği platform özellikli dijital klavyesi TAMBU’yu tanıttı.

Türk Telekom, teknolojik altyapısını geliştirerek yenilediği dijital müzik platformu MUUD’u kullanıcıların beğenisine sundu.

Türk Telekom, ödemeli TV pazarında sunduğu üstün teknolojinin ve zengin içeriğinin gücüyle pazarda ikinci sıraya yükseldi.

Türk Telekom, dünya teknoloji devlerinin üyesi olduğu başta 5G ve ötesi teknolojileri tasarlayan, ONF (Open Networking Foundation) platformuna ortak üye statüsü ile katılan ve yönetimine giren ilk Türk şirketi oldu.

Türk Telekom, küresel boyutta önde gelen operatörleri ve teknoloji tedarikçilerini bir araya getiren Açık Şebeke Otomasyon Platformu’nun (Open Network Automation Platform-ONAP) platin üyesi oldu.

Ar-Ge odaklı şirketi Argela'nın, ABD'deki iştiraki olan “Netsia”, “RAN Dilimleme” teknolojisinin test platformunu Orange, Verizon ve Telefonica’da başarıyla kurdu.

2018

Türkiye’deki en büyük izleme alanı ve en yüksek kapasiteli DDoS koruma altyapısına sahip Türkiye’nin en büyük Siber Güvenlik Merkezi, Türk Telekom’un Ankara’daki yeni genel müdürlük binasında hizmete açıldı.

Türk Telekom, erken aşamada ve ölçeklenebilir şirketlere yatırım yapma odağı doğrultusunda Türk telekomünikasyon sektörünün ilk kurumsal girişim sermayesi şirketi TT Ventures’ı kurdu. Şirket, ilk yatırımını Türkiye’de online sağlık hizmetleri alanının ilk girişimlerinden olan Doctor Turkey’e yaptı.

Türk Telekom’un mobil iletişim şirketi Avea’nın ticari unvanı, tek marka vurgusunu destekleyecek şekilde Haziran 2018 itibarıyla TT Mobil İletişim Hizmetleri A.Ş. olarak değiştirildi.

Türk Telekom, Turkcell, Vodafone, Türksat ve Telkoder arasında, sabit altyapının etkin şekilde kullanılmasını ve mükerrer yatırımların asgariye indirilmesini amaçlayan “Sabit Elektronik Haberleşme Altyapısı Kiralanması”na ilişkin iş birliği protokolü imzalandı.

Vodafone ile aktif mobil şebeke paylaşımına yönelik ilk pilot proje çalışmaları başarıyla tamamlandı.

Türk Telekom, Türkiye’de ilk kez Süper Lig stadyumlarına kurduğu yeni MTN (Media Transport Network - Medya Taşıma Ağı) teknoloji altyapısı ile Türkiye Futbol Federasyonu’nun (TFF) Video Yardımcı Hakem (VAR) sistemine hayat verdi.

Türk Telekom hissedarlarından Ojer Telekomünikasyon A.Ş.’ye (OTAŞ) ait %55 oranındaki hisse, özel amaçlı şirket (SPV) olarak kurulan Levent Yapılandırma Yönetimi A.Ş.’ye (LYY) (yeni adıyla LYY Telekomünikasyon A.Ş.) devredildi.

2019

Türk Telekom, Nokia iş birliği ile 5G yapay zeka, Bulut Radyo Erişim Şebekesi (Cloud-RAN), Wireless PON (Kablosuz Pasif Optik Ağ) ve Endüstri 4.0 Akıllı Fabrika teknolojilerini deneyen ilk Türk operatör oldu.

Türk Telekom, 500 milyon ABD Doları tutarındaki tahvil ihracını başarıyla gerçekleştirdi. 39 ülkeden 264 yatırımcının 5 kat talep gösterdiği tahvil ihracı, Nisan 2018’den ihraç tarihine kadar geçen sürede Türk şirketleri tarafından yapılan ilk işlem oldu.

Türk Telekom, Huawei ile birlikte AR ve VR tabanlı eğitim içeriklerinin test edildiği Türkiye’nin ilk 5G bulut uygulamasını gerçekleştirdi.

Türk Telekom’un kurumsal girişim sermayesi şirketi TT Ventures, Türkiye’nin çocuklara yönelik ilk ve tek oyunlaştırılmış dijital eğitim platformu MentalUP’a ortak oldu.

Türk Telekom Grubu, Türkiye’nin sağlık alanındaki en büyük kamu-özel iş birliği “Ankara Şehir Hastanesi”nin teknoloji altyapısını hazırladı.

Türk Telekom, 2014’ten bu yana yürüttüğü “İnternetle Hayat Kolay” projesinin ilk fazını tamamladı. Bu sürede 300’den fazla gönüllü ile 50 bin katılımcıya internet okuryazarlığı öğretildi.

Ümit Önal, Türk Telekom’un yeni CEO’su oldu. Önal, öncesinde, şirketin Satış, Pazarlama ve Müşteri Hizmetlerinden sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı pozisyonlarını 3 yıl başarılı şekilde yürüttü.

Türk Telekom, abonelerine 4 kat daha hızlı veri akışı sağlayan 400 Gbps Ethernet teknolojisini kullanan ilk Türk operatör oldu.

Türk Telekom, Huawei ile birlikte gerçekleştirdiği 5G hız denemesinde saniyede 2.9 Gbps üzeri hızlara ulaşarak dünya 5G hız rekorunu kırdı.

Türk Telekom, 5G Yeni Radyo Taşıyıcı Birleştirme Teknolojisi’ni ticari telefonlar ile dünyada deneyen ilk operatör oldu.

Türk Telekom, Kızılay iş birliği ile SMS üzerinden Abonelikli Bağış Sistemi’ni Türkiye’de ilk defa hayata geçirdi.

Türk Telekom, uluslararası marka değerleme şirketi Brand Finance tarafından üst üste on birinci kez “Türkiye’nin en değerli telekomünikasyon markası” seçildi.

2020

Türkiye’nin ilk gerçek 5G canlı maç yayını Türk Telekom tarafından gerçekleştirildi.

Türk Telekom, Ocak 2020’de dünyanın en büyük kurumsal sürdürülebilirlik inisiyatifi olan Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’ne (UN Global Compact) katılım sağladı.

TT Ventures, dijital sağlık alanına yatırım yaparak yerli yazılım şirketi Virasoft’a ortak oldu.

Türk Telekom, kurumsal vaadi olarak benimsediği “Değerli Hissettirir” prensibini hayata geçirdi.

Türk Telekom, Türkiye’nin ilk “Online Siber Güvenlik Kampı”nı gerçekleştirdi.

Yeni nesil XGS-PON teknolojisi Türkiye’de ilk kez Türk Telekom tarafından test edildi.

Türk Telekom’un hayat kurtaran yerli eCall teknolojisi Honda araçlarda kullanılmaya başlandı.

Türk Telekom, Ceza İnfaz Kurumları’nı dijitalleştiren e-Görüş sistemini hayata geçirdi.

Argela, 5G alanında aldığı toplam uluslararası patent sayısını 40’a çıkardı.

Argela, iştiraki Netsia’nın 5G alanında patentli RIC ürünü için dünyanın sayılı network ekipmanları üreticisi Juniper Networks ile lisans ve iş birliği anlaşması imzaladı.

2021

Türk Telekom, açık kaynak SEBA teknolojisini dünyada ilk kez canlı sahada internet, IPTV ve ses servisleri ile deneyimleyen operatör oldu.

Türk Telekom, 2021 yılı içerisinde hissedarlarına 1,9 milyar TL temettü ödedi.


Ar-Ge

Türk Telekom, yeni nesil teknolojilerin araştırılması, geliştirilmesi ve ticarileştirilmesi yoluyla müşterilerine yenilikçi çözümler sunmak amacıyla, Türkiye ve yakın coğrafyada iletişim teknolojilerinde lider konumuna gelme vizyonuna uygun olarak Ar-Ge faaliyetlerini sürdürmektedir.

Bu vizyon doğrultusunda Türk Telekom, araştırma ve geliştirme faaliyetlerini daha verimli ve etkin bir şekilde yürütülebilmek amacıyla 2010 yılında Türkiye'nin ilk mobil operatör Ar-Ge Merkezi olan TT Mobil Ar-Ge Merkezi'ni kurmuştur.

Türk Telekom, TT Mobil ve TTNet markalarının birleşmesinin ardından da bu şirketlerdeki tüm Ar-Ge faaliyetleri Mayıs 2016'da kurulan Türk Telekom Ar-Ge Merkezi çatısı altında birleştirilmiştir.

Ar-Ge Görsel Resmi İçin Betimleme Alanı

Yenilikçi ürün ve servisler geliştirmek, telekom operasyonlarının daha verimli ve etkin bir şekilde gerçekleşmesini sağlayacak yenilikçi sistemler geliştirmek, Türk Telekom Grubu'nun patent portföyünü genişletmek, grup faaliyetlerini etkileyebilecek mobil iletişim ve ileri teknolojileri araştırmak, prototip geliştirmek ve bu teknolojilerin benimsenmesine katkıda bulunmak amacıyla, Ar-Ge faaliyetleri aşağıdaki stratejiler doğrultusunda şekillendirilmektedir:

  • Geleceğe yönelik teknolojilerin takip edilmesi, bilgi birikimi oluşturulması ve prototip çalışmaları yapılması
  • Yeni gelişen teknolojileri kullanarak yenilikçi ürün, servis ve çözümler geliştirilmesi
  • Şirket içerisinde karşılaşılan problemlere yönelik efektif, yenilikçi çözümler sunulması
  • Ar-Ge işbirlikleri ve faaliyetleri kapsamında patentlerin geliştirilmesi ve başvurularının yapılması, bilimsel yayınların desteklenmesi
  • Üniversitelerle yakın ilişkilerin oluşturulması ve açık inovasyonun desteklenmesi,
  • KOBİ Ar-Ge ortaklarıyla çalışarak, yenilikçi ürünlere ve servislere dönüşebilecek prototiplerin geliştirilmesi ve ürünleşme/ticarileşme aşamasına destek verilmesi
  • Çok uluslu araştırma projelerine (Horizon 2020, Eureka vb.) katılarak ileri araştırma çalışmalarının yapılması,
  • Kamu destekli (TEYDEB, SAN-TEZ vb.) projelerin yapılması
  • Nitelikli işgücü istihdamını artırılması, çalışanlarının kişisel, mesleki ve teknik birikimlerini geliştirmeye yönelik akademik kariyer ve bilimsel faaliyetlerinin desteklenmesi

Bu stratejiler doğrultusunda Türk Telekom Ar-Ge Merkezi aşağıdaki alanlar üzerine çalışmalar yürütmektedir:

Büyük Veri & Veri Görselleme

  • Telekom Verisi Görselleme - Telekom operatörlerinin veri setlerinin büyük bir kısmını oluşturan zaman-mekânsal verilerin interaktif görsel metotlar ile analizini sağlama
  • Müşteri Deneyim Yönetimi - Kurumsal/Bireysel müşterilerin aldığı servis kalitesini iyileştirme
  • Şebeke Kaynak Yönetimi - Şebeke performans yönetimi ve yatırım planlama optimizasyonu

Veri/Metin Madenciliği

  • Müşteri gizliliğini ihlal etmeyen verilerden üretilen yeni katma değerli servisler
  • Müşteri/çalışan bağlılığı analiz ve tahminlemesi
  • Suistimal (fraud) tespiti

Yeni Nesil İletişim & Servisler

  • 5G
  • Heterojen ağlar
  • M2M / D2D
  • Bulut Bilişim tabanlı servisler

Yukarıdaki çalışma alanları üzerine son 5 yılda 19 AB ve 16 TÜBİTAK projesi yürütülmüştür. 2016 yılında ise AB, TÜBİTAK ve Özkaynak Ar-Ge projeleri kapsamında 15 üniversite, 12 KOBİ ve 7 Ar-Ge Merkezi ile işbirliği gerçekleştirilmiştir. Yapılan işbirlikleri dâhilinde yürütülen proje çalışmaları sayesinde geçtiğimiz yıl, 116 patent başvurusu ve 25 bilimsel yayın yapılmıştır.

​​​

Türk Telekom Kurumsal Sosyal Sorumluluk Yaklaşımı ve Projeler

Bir fark yeter, Türkiye’ye değer!

Türk Telekom olarak, ülkemizin dijital dönüşümünün öncüsü olmanın verdiği sorumlulukla hareket ediyor; sürdürülebilir ekonomik büyüme ve toplumsal kalkınma için temel itici güç olan teknolojinin olanaklarından herkesin yararlanmasını odağımıza alıyoruz. Bu kapsamda, “Bir fark yeter, Türkiye’ye değer” anlayışıyla yürüttüğümüz projelerimizle bilgiye erişimde fırsat eşitliği sağlamayı amaçlıyoruz.

Geliştirdiğimiz ürün ve hizmetlerin yanı sıra; ekonomik, sosyal veya fiziksel sebeplerle toplumsal hayata eşit katılmayan tüm kesimlerin bilgiye erişimine katkıda bulunmayı sorumluluğumuz olarak görüyor ve “herkes için erişilebilir iletişim” prensibi ile projeler yürütüyoruz.

Kurumsal sosyal sorumluluk projelerimiz ile başta nitelikli eğitim, toplumsal cinsiyet eşitliği ve eşitsizliklerin azaltılması olmak üzere, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’nı destekliyoruz.

Ulusal çapta yürüttüğümüz; Dijitalde Hayat Kolay, Günışığı, Telefon Kütüphanesi, Sesli Adımlar, Türk Telekom Amatör Spor Kulüpleri, Türk Telekom Okulları projelerimizin yanı sıra, yerelde Türk Telekom İl Müdürlüklerinin düzenlediği sosyal sorumluluk çalışmaları da “Türkiye’ye Değer” çatısı altında hayat buluyor.

 
Türkiye'ye Değer Projeler


Sponsorluk Talepleri

Türk Telekom olarak Sponsorluk yaklaşımımız çerçevesinde spor, kültür, bilim, teknoloji ve eğitim başta olmak üzere tüm alanlarda Türkiye’yi geleceğe taşıyacak projelere destek vermekten gurur duyuyoruz.

Bu doğrultuda topluma fayda sağlayacağına inandığımız tüm projeleri özenle değerlendiriyoruz. Değerlendirme sonunda sponsorluk başvurusunu uygun bulmamız halinde projenin başarılı olması ve hedefe ulaşması için ihtiyaç duyulan desteği sağlıyoruz.

Tüm sponsorluk taleplerini online olarak sitemiz üzerinden kabul ediyoruz. E-posta, posta ya da faks yoluyla gönderilen talepler değerlendirmeye alınmayacaktır.

Formu eksiksiz olarak doldurmanız durumunda 15 iş günü içerisinde sponsorluk ekibimiz sizlere geri dönüş sağlayacaktır. Ayrıca marka algımıza olumsuz etki yapacak projeler değerlendirmeye alınmayacaktır.


​​


​​​
​​

İş Ortaklığı Yönetimi

Türk Telekom Grubu ile ürün, servis, hizmet noktasında iş birliği yapmak isteyen çözüm ortaklığı ekosistemi uçtan uca yönetilmektedir.

İş Ortaklığı Yönetimi kapsamında yürütülen temel faaliyetler; akreditasyon yönetimi, sözleşme yönetimi, ilişki yönetimi, hedeflendirme ve performans izleme, hakkediş yönetimi, eğitim & etkinlik ve çalıştay planlamalarını kapsar.

Misyon

  • TT Grup hedeflerine katkı sağlayacak şekilde partner ekosistemini yönetmek, stratejiler belirleyerek uygulamaya koymak,
  • TT Grup iş hedeflerinin gerçekleşmesine destek olmak,
  • TT Grup ekosistemini geliştirerek, partner ilişkilerini sürdürülebilir ve etkin bir şekilde yürütmek.

Vizyon​

İş Ortaklığı Yönetimi olarak, şirketimizin stratejik hedefleri doğrultusunda iş ortaklarımızla birlikte büyüme hedeflerine ulaşmak ve yenilikçi çözümler geliştirmek, iş ortaklarımızla birlikte sürdürülebilir ve uzun vadeli değer yaratmak.​

Temel İlke ve Prensipler

İş Ortaklığı Yönetimi, organizasyonlar arasındaki stratejik iş birliğini en üst düzeye çıkarmak ve şirketimizin sürdürülebilir büyüme hedeflerine ulaşma noktasında kritik bir süreç işletmektedir. Bu süreç, etkili ve açık iletişim, karşılıklı güven inşası ve ortak hedeflere ulaşma odaklı çalışmayı gerektirir.

İş Ortaklığı yönetimi sürecinde temel ilkelerimiz:

  • Şeffaflık
  • Adil ve eşit mesafe
  • Saygı ve dürüstlük çerçevesinde iletişim
  • Fikri mülkiyet ve gizli bilgilerin saklanması

İş Ortaklığı yönetimi sürecinde temel prensiplerimiz:

  • İş ortağı seçiminde adil ve objektif kriterlere göre değerlendirme yapılır.
  • İş ortaklarıyla bireysel çıkar ilişkisine girmeden ilişkiler şeffaf ve adil bir zeminde yürütülür.
  • İş ortaklarına, rekabet ve piyasa koşulları doğrultusunda adil ve eşit mesafede yaklaşılır.
  • İş ortaklarının yasal mevzuat ve etik kurallarına riayet etmelerine özen gösterilir ve ihlal durumlarında gerekli bildirim ve uyarılarda bulunulur.
  • İş ortaklığı faaliyetleri kapsamında rakiplerle yasal ve etik kurallar çerçevesinde rekabet edilir.
  • Şirketin stratejik büyüme hedefleri doğrultusunda iş ortakları ile ortak hedefler belirlenir ve bu hedeflere ulaşma noktasında birlikte hareket edilir.
  • Ortaklıklar çerçevesinde, sürekli öğrenme ve gelişim fırsatları teşvik edilerek, her iki tarafın da yetkinlik ve tecrübelerini arttırmaya yönelik fırsatlar sunulur.

Temel Süreçler

İş Ortaklığı Yönetimi kapsamında;

  • İş ortaklığı sürecindeki partner ilişkileri stratejisinin belirlenmesine ve uygulanmasına yönelik çalışmaların yönetilmesi,
  • TT Grup iş ortağı portföyünün oluşturulması ve yönetilmesi,
  • Yeni iş ortağı başvurularının alınması, değerlendirilmesi, kabul/ret süreci,
  • İş ortağı performanslarının değerlendirilmesi,
  • İş ortağı performansı değerlendirme sonuçlarına göre alınacak aksiyonların belirlenmesi ve uygulanması süreçleri işletilir.

Performans Değerlendirme

İş ortaklığı yönetimi, ilişkilerin etkin bir şekilde sürdürülmesi ve geliştirilmesi için kritik bir süreçtir.

Performans değerlendirme konusu bu ilişkilerin sağlıklı bir şekilde izlenmesi ve optimize edilmesi amacıyla önemli bir rol oynar. Performans değerlendirme sürecinde izlenen adımlar aşağıdaki gibi sıralanır.

  • Stratejik hedeflerle uyumlu olacak şekilde, iş ortaklığı gelişim alanlarının ve performans göstergelerinin belirlenmesi,
  • İş ortaklarına performans hedeflerinin duyurulması ve takibi
  • Geri bildirim mekanizmalarının işletilmesi, ihtiyaç durumunda iyileştirici önerilerin verilmesi
  • Uzun vadeli başarı ve karşılıklı kazanımların desteklenmesi noktasında bonus/prim sistemlerinin işletilmesi
  • Performans analizinin tamamlanmasının ardından yeni dönemde iş birliği stratejilerinin şekillendirilmesi


Satın Alma Portalı

Misyon​umuz

  • TT Grup hedeflerine katkı sağlayacak satınalma stratejilerini beli​r​lemek ve uygulamaya koymak,​​
  • ​TT Grup iş hedeflerinin gerçekleştirmesine destek olmak,
  • Satınalma sürecini en uygun kalite, fiyat ve teknik performans ile yürütmek,
  • TT Grup ekosistemini geliştirerek, tedarikçi ilişkilerini sürdürülebilir ve etkin bir şekilde yürütmek.

Vizyon​umuz

Satınalma olarak, yerli üretimi desteleyerek, global ve sektörel düzeyde en yeni teknolojilerin kullanıldığı, yetkinlik seviyesi yüksek, tedarikçilerimizle uzun süreli sürdürülebilir, karşılıklı iyi niyet ve kazanç temelli ilişkilerin kurulduğu bir satınalma süreci yürütmek

​​

Satınalma Organizasyonu

Türk Telekom Grup Şirketleri satınalma faaliyetleri merkezi olarak alanında uzman büyük bir ekip tarafından yürütülmektedir.

Merkezi olarak tüm satınalma hacmi, iş sürekliliği ekseninde tek merkezden uzman ekiplerce yönetilmesi sağlanmaktadır.

Politikamız

Temel İlkeler

TT Grup Şirketlerinin satınalma faaliyetleri, ilgili mevzuat ve Türk Telekom Grup Satınalma Politika ve Prosedür’ü (“Politika ve Prosedür”) hükümlerine göre yürütülür.

  • Görevlerin ayrılığı ilkesi göz önünde bulundurularak; Satınalma Birimleri ve diğer birimler sorumlulukları dâhilindeki satınalmaya ilişkin görevlerini, Şirket politikaları ve bu Politika’ya uygun olarak yerine getirirler.
  • Alımların en uygun kalite, süre ve maliyetle yapılabilmesi için ilgili tüm birimler, birbirlerini zamanında bilgilendirme ve görevlerini eksiksiz yerine getirme bilinciyle çalışırlar.
  • Alımların TT Grup menfaatleri doğrultusunda yapılması için kısa, orta ve uzun vadeli iş planları dâhilinde hareket edilerek tüm boyutlarıyla şeffaf ve rekabetçi bir ortam oluşturulması sağlanır.
  • TCO toplam sahip olma maliyeti, tedarik zinciri riskleri, sürdürülebilirlik gibi temel unsurlar dikkate alınarak etkin bir satınalma yapılır.
  • TT Grup Şirketleri’nin rekabet gücüne katkı sağlanır.
  • Tasarruf ve maliyet odaklı hedeflerin dışında iç müşterileri olan Talep Birimlerine belli bir kalite ve optimum sürelerde satınalma hizmeti verilir.

Etik İlkeler

Satınalma süreçlerinde temel değerleri şeffaflık, doğruluk ve dürüstlük oluşturur. TT Grup çalışanlarının, paydaşlar ve tedarikçilerle olan ilişkileri başta aşağıda yer alanlar olmak üzere ayrıntıları Türk Telekom İş Etiği Kodu belgesinde belirtilen temel değerler üzerine kurulmuştur.

  • Satınalma süreçlerinin yasalara ve Şirket politikalarına göre yürütülmesine azami özen gösterilir.
  • Tedarikçilerin yasal mevzuat ve etik kurallarına riayet etmelerine özen gösterilir ve ihlal durumlarında gerekli bildirim ve uyarılarda bulunulur.
  • Şirketin ve tedarikçilerin insan sağlığı ve çevre politikalarına uygun hareket etmesine özen gösterilir.
  • Satınalma faaliyetleri kapsamında rakiplerle yasal ve etik kurallar çerçevesinde rekabet edilir.
  • Tedarikçilere, rekabet ve piyasa koşulları doğrultusunda adil ve eşit mesafede yaklaşılır.
  • Tedarikçi seçiminde adil ve objektif kriterlere göre değerlendirme yapılır.
  • Çıkar çatışmasından kaçınılarak, tedarikçilerle bireysel çıkar ilişkisine girmeden ilişkiler şeffaf ve adil bir zeminde yürütülür.

Yerli Üreticiden Tedarik

Türk Telekom Grup Şirketleri satınalma faaliyetleri merkezi olarak alanında uzman büyük bir ekip tarafından yürütülmektedir.

Merkezi olarak tüm satınalma hacmi, iş sürekliliği ekseninde tek merkezden uzman ekiplerce yönetilmesi sağlanmaktadır.

Satınalma birimleri teknik ve ticari değerlendirme dışında şirket stratejileri doğrultusunda tedarikçi seçimi yapabilmektedir.

Şirketimiz milli kaynaklarının ülke içerisinde kalması, yerli ürün ekosisteminin geliştirilebilmesi, yerli ürün tedarikinin aktif olarak sağlanabilmesi, yerli yatırım ve geliştirme faaliyetlerinin ve ülke içi istihdamın artırılması milli sorumluluğuyla büyük bir özveriyle tedarikin mümkün olduğunda yerli ve milli kaynaklardan yapılması konusunda stratejiler geliştirmekte ve uygulamaktadır.

Sürdürülebilir Satınalma Yaklaşımı

TT Grup,  Türkiye pazar şartlarında tedarik sıkıntısı olmadığı takdirde, aşağıda belirtilen sürdürülebilirlik şartlarına uymaya, Türkiye pazarında istenen şartlara %100 uyan malzeme olmaması durumunda şartlara en yakın özellikte veya etiketlerin yerel alternatifini taşıyan ürünleri tercih etmeye özen gösterir.

Sürdürülebilir Satınalma yaklaşımının amacı, satın alma faaliyetleri ile TT Grup faaliyetlerinde genel olarak sürdürülebilirliği sağlamaktır, bu kapsamda çevre ve insan sağlığının korunması, doğal kaynak tüketiminin azaltılması, atıkların azaltılması önceliklendirilerek süreç yönetilir.

Satınalma Sürecimiz

Tedarikçi İlişkilerimiz

Tedarikçi Yönetimi İlkeleri

Tedarikçi Yönetimi kapsamında;

  • Satınalma sürecindeki tedarikçi ilişkileri stratejisinin belirlenmesine ve uygulanmasına yönelik çalışmaların yönetilmesi,
  • TT Grup tedarikçi portföyünün oluşturulması ve yönetilmesi,
  • Yeni tedarikçi başvurularının alınması, değerlendirilmesi kabul/ret süreci,
  • Tedarikçi performanslarının değerlendirilmesi,
  • Tedarikçi performansı değerlendirme sonuçlarına göre alınacak aksiyonların belirlenmesi ve uygulanması,
  • Tedarikçi tesislerinde inceleme ve değerlendirme yaparak düzeltici/iyileştirici önerilerin geliştirilmesi

süreçleri uygulanır.

Tedarikçi yönetimi sürecinde temel ilkelerimiz:

  • Şeffaflık
  • Adil ve eşit mesafe
  • Saygı ve dürüstlük çerçevesinde iletişim
  • Fikri mülkiyet ve gizli bilgilerin saklanması

Tedarikçi Segmentasyonu

Tedarikçi performans sürecinde tedarikçilerimiz

  • Stratejik
  • Operasyonel
  • İşlemsel

olarak segmente edilmektedir.

Tedarikçiler aşağıdaki kriterler göz önüne alınarak 3 Ana grup altında Segmente edilmektedir.

  • Harcama seviyesi
  • Tedarikçinin TTG müşterileri ile temas edip etmediği
  • Tedarikçi den alınan ürün/hizmetin kritikliği
  • Tedarikçinin TTG için özel ürün / hizmet geliştirip geliştirmediği
  • Tedarikçi değiştirme zorluğu
  • Tedarikçiye sipariş verme sıklığı

Tedarikçi Performans Değerlendirme

Türk Telekom Grup olarak müşterilerimize kesintisiz ve üst düzey kalitede hizmet verme hedefi doğrultusunda, satınalma ekipleri de bu hedefi gerçekleştirebilmek için özveriyle çalışmaktadır.

Bu amaçla, hem şirketimiz faaliyetlerinin kesintisiz devamı hem de tedarikçilerimizle sürdürülebilir bir satınalma süreci yürütebilmek amacıyla tedarikçi performansının düzenli olarak izlenmesi çok önemli bir adımdır.

  • İş ihtiyaçlarının istenen düzeyde karşılanmasının sağlanması,
  • Tedarikçi performansını teknolojik gelişmeler ışığında sürekli artırılabilmek,
  • Tedarikçi gelişim alanlarını belirleyebilmek,
  • İhtiyaç durumunda iyileştirici/düzeltici önerilerde bulunabilmek

için yılda 2 kez periyodik olarak tedarikçi performans değerlendirme süreci işletilmektedir.


Sürdürülebilirlik

Gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakmak hedefiyle ofis uygulamalarını ve iş süreçlerini sürdürülebilir inovasyon prensiplerine göre dönüştüren Türk Telekom, bu sürece tüm çalışanlarını, onların ailelerini, tedarikçilerini ve müşterilerini de dâhil etmeyi, stratejisinin bir parçası olarak görmektedir.

İş Süreçlerinde Sürdürülebilirlik

İş süreçlerindeki sürdürülebilirlik anlamında yüksek enerji tüketiminin toplum ve çevreye olan etkisinin bilincinde olan Türk Telekom, enerji kaynaklarının verimli kullanılması, yenilenebilir enerji kaynaklarının yaygınlaştırılması ve çevreye verilen olumsuz etkinin azaltılması amacıyla enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji alanlarındaki yatırımlara ve çalışmalara önem vermektedir. Bu kapsamda; alternatif enerji kaynakları çeşitlerinden güneş enerjisi ve rüzgâr enerjisi kullanımına yönelik çalışmaları ile karbon tasarrufu sağlamaktadır; enerji verimliliğini ve güvenilirliğini artırmak amacıyla, verimliliği düşük olan DC enerji ekipmanları yüksek verimli teçhizatla; santral dönüşüm/Fiberkentt projeleri ile enerji verimliliği düşük olan santraller, verimliliği yüksek olan yeni nesil santraller/outdoor ekipmanlarla ile değiştirilmektedir. Sistem odalarında bulunan klima cihazları yerine, yeni nesil, düşük enerji tüketimli Free-Cooling klimaların kurulumu ile karbon emisyonunu önlemektedir. Smart Metering projesi ile enerji tüketimi detaylı ve gerektiğinde anlık olarak takip edilebilmektedir; teknolojik ömrünü dolduran, teknik destek ve onarım yenileme hizmeti alınamayan eski nesil sistemler üzerindeki servisler yeni nesil transmisyon sistemleri üzerine aktarılarak bakım işletme kolaylığı, enerji tasarrufu, salon iyileştirilmesi sağlanarak hizmet kalitesi artırılmaktadır.

Karbon Saydamlık Projesi

Önde gelen bir bilişim ve iletişim şirketi olan Türk Telekom, düşük karbonlu ekonomiyi destekleyen ürün ve hizmetler sunarak, sera gazı emisyonlarını azaltmaya çalışmakta ve düşük karbon salınımına sahip ürün ve hizmet çözümleri ile farklı sektörleri desteklemektedir. Sera gazı yönetimi ve iklim değişikliğiyle mücadele şirket için önemli konulardır ve şirketin genel stratejisine dahil edilmiştir. Türk Telekom 2010 yılında CDP (Carbon Disclosure Project / Karbon Saydamlık Projesi)’ye raporlama yapan ilk Türk telekomünikasyon şirketi olmuştur. 2011 yılında BIST100 içinden CDP’ye raporlamayı yapan şirketler arasında yapılan değerlendirmede, Türk Telekom metodoloji ve saydamlık açısından en iyi raporlama yapan iki şirketten biri olarak ödüllendirilirken 2012’de en iyi 5 şirket arasında yer almıştır.

Türk Telekom olarak yapısal değişiklikler ve şirket birleşmeleri nedeniyle ara verdiğimiz ve iklim değişikliği ile mücadele performansımızı yansıtan Karbon Saydamlık Projesi’ne (CDP) 2016 yılı itibarıyla tekrar yanıt vermeye başladık. Bu aşamadaki hedefimiz Türkiye’nin lider teknoloji ve iletişim şirketi olarak iklim değişikliği ile mücadelede sektörümüze örnek diğer sektörlerdeki şirketlere de kolaylaştırıcı olmaya devam etmek.

2016 yılı CDP yanıtımızda baz yıl olarak aldığımız 2015 yılına göre, gerçekleştirdiğimiz verimlilik ve azaltım projeleri ile karbon salım yoğunluğumuzu %16 azalttık. Aynı şekilde, Kapsam 1 ve 2’deki toplam karbon salımlarımız baz yıl olan 2015’e göre %6,5 azalma gösterdi. Paris Anlaşması’nın ortaya çıkaracağı yeni ekonomik düzen ve 2015 yılında Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilen Sürdürülebilir Kalınma Hedefleri’ne paralel olarak iklim değişikliği performansımızı her geçen yıl iyileştirmeye çalışıyoruz. Bu kapsamda ortaya çıkardığımız her bir milyon TL’lik katma değer için 44 ton karbon salımı açığa çıkardık ve hedefimiz her yıl bu miktarı azaltmak. CDP kapsamında Kapsam 1-2 ve 3 salımlarımızı hesaplayarak yatırımcılarımız ile paylaşıyoruz.

Ofislerde Sürdürülebilirlik

Ofislerdeki sürdürülebilirlik çalışmaları kapsamında bina/salon optimizasyon projeleri ile alan tasarrufu ve buna bağlı olarak soğutmada harcanan enerji tüketiminde ciddi azalma sağlanmaktadır. Bunların yanı sıra tasarruflu ampul kullanımı, ısı yalıtımı ve mantolama, toplu taşıma, bina otomasyonları, çevre dostu araç filosu, kâğıt geri dönüşümü, elektronik belge ve dokümantasyon sistemi (EDİTT), merkezi baskı sistemleri, e-öğrenme, telepresence ve video konferans kullanımı ile geri dönüşüm, tasarruf ve karbon salınımında azalma sağlanmaktadır.

Türk Telekom yalnızca kendi faaliyetlerini kontrol altına almakla yetinmeyip farkındalık yaratmak için çeşitli adımlar atmaktadır. Çevreci ürünler kapsamında e fatura uygulaması da müşterilerin karbon ayak izini azaltmaya yönelik fayda sunmaktadır.

DX Klima Dönüşüm projesi: Klima sistemleri, yeni nesil enerji verimli iklimlendirme sistemleri ile değiştirilmiştir. Bu dönüşümün bir sonucu olarak işletme maliyetleri ve enerji tüketim seviyeleri azalmıştır.

Türk Telekom ayrıca faaliyetleri nedeniyle oluşan sera gazı emisyonlarının azaltılmasını sağlayacak verimlilik ve tasarruf faaliyetleri yürütmekte ve yeni teknolojilere yatırım yapmaktadır.

Türk Telekom Teknoloji Merkezi ve Türk Telekom Esentepe Yerleşkesi “LEED GOLD Sertifikasını” aldı.

LEED (Leadership in Energy and Efficiency Design / Enerji ve Çevre Dostu Tasarımda Liderlik), Amerika Birleşik Devletleri Yeşil Binalar Konseyi (USGBC) tarafından geliştirilmiş çevreye duyarlı yapı sertifikasıdır. LEED Sertifikası, dünyada ve Türkiye’de en çok tercih edilen sertifikadır.

Küresel ısınma ve temiz su arzı gibi çevresel sorunların giderek ciddi boyutlara ulaştığı günümüzde çevre dostu / sürdürülebilir bina oluşumları önemli bir hal almaktadır. Çevre dostu binalar sadece enerji ve su tasarrufu sağlamakla kalmayıp bina sakinlerinin sağlığına ve konforuna da büyük önem vermektedir.

Enerji ve Çevre Dostu Tasarımda Liderlik (LEED), ABD'deki Çevre Dostu Binalar Konseyi tarafından geliştirilir ve bir dizi kriteri gerçekleştiren binalar Leed Sertifikası almaya hak kazanır. Bugün LEED, dünyada en yaygın, en güvenilir ve en geçerli “Yeşil Bina Sertifika Sistemi”dir. Amacı, insana ve doğaya saygılı yeşil binalar ve yerleşkeler yaratarak dünyamızın daha yaşanabilir olmasını sağlamaktır.

İstanbul – Ümraniye Teknoloji Merkezi Binamız ve Esentepe A Blok Yerleşkemiz sertifika kriterlerine uygun tasarlanarak inşaat uygulamaları yapılmıştır. Bu sayede, Türk Telekom Ümraniye Teknoloji Merkezi ve Türk Telekom Esentepe Yerleşkesi “LEED GOLD Sertifikası” alarak dünyadaki sayılı ofis projeleri arasına girmeyi başarmıştır.

LEED Sistemi kapsamında Türk Telekom Teknoloji Merkezi ve Türk Telekom Esentepe Yerleşkesi projelerinde öngörülen sürdürülebilir stratejiler ve çözümlerden bazıları şunlardır;

Sera gazı emisyonlarını takip ve azaltma, iç mekan hava kalitesi, doğal aydınlatma, atık yönetimi, sıcaklık ve nem kontrolü gibi insan sağlığını direk etkileyen unsurlar göz önünde bulundurulmakta ayrıca bina inşaatlarında kullanılan yöntemler ile son kullanıcıya daha temiz bir ortam bırakılması sağlanmaktadır. Enerji ve su tasarrufunun yanında personelimizin sağlığına ve konforuna da katkıda bulunulmuştur.

Sürdürülebilir Arazi ve Lokasyon

  • Türk Telekom Teknoloji Merkezi, Türk Telekom Esentepe ve Gayrettepe binalarında açık renk çatı kaplama malzemesi seçimi ile ısı adası etkisinin azaltılması amaçlanmıştır.
  • Binalarımız konum itibariyle yakın çevrede yürüme mesafesinde sosyal donatı ve imkanların bulunduğu gelişim yoğunluğu yüksek bir konumda bulunmaktadır.
  • Bina kullanıcıları ve ziyaretçiler için yeterli miktarda güvenli bisiklet parkları oluşturulmuş, bu sayede alternatif ulaşım desteklenerek bireysel araç kullanımı azaltılırken, spor imkanları oluşturulmuştur.

Su Verimliliği

  • Bina da kullanılan su verimli ve konforlu ileri teknoloji ürünü su armatürleri kullanıcı konforundan ödün vermeden uluslararası standartlarda su verimliliği sağlamaktadır.
  • Binada, kullanılan verimli su armatürlerinden dolayı %40’ın üzerinde su tüketiminde azalma sağlanmıştır.

Enerji Verimliliği

  • Proje kapsamında kullanılan tüm servis sistemlerinde enerji verimliliğine önem verilmiştir. Verimli aydınlatma armatürleri, verimli ısıtma, soğutma cihazları ile konfordan ödün vermeden giderler en aza indirebilecektir.
  • Projedeki aydınlatma armatürlerinin kurulu güç üzerinden %90’ından fazlası günışığı ve varlık sensörüne bağlı çalışacak şekilde tasarlanmıştır.
  • Proje kapsamında soğutma sistemlerinde ozon tabakasına zarar vermeyen, çevre dostu soğutucu akışkanlar tercih edilmiştir.

Malzeme ve Kaynaklar

  • Binada kullanılan tüm inşaat malzemeleri sürdürülebilir ve çevre dostu özellikte olanları tercih edilmiştir.
  • Projede kat bazında geri dönüşüm noktaları oluşturulmuştur.
  • İnşaat sırasında çıkan atıkların ayrıştırılarak minimumda ağırlıkça %50’den fazlası yeniden kullanılmış veya geri dönüşüme gönderilmiştir.
  • Proje kapsamında %10’dan fazla oranda geri dönüşümlü içerik olan malzemeler kullanılmıştır.
  • Binanın inşaatında %20’den fazla oranda maliyet, nakliye ve çevrecilik açısından olumlu özellikler taşıyan yerel malzeme kullanılmıştır.

İç Mekan Kalitesi ve Kullanıcı Konforu

  • Bu kapsamda binada inşaat esnasında iç mekânlarda kullanılacak yapı kimyasalları, (boya, astar, yapıştırıcı, macun vs.) içeriğindeki VOC (uçucu organik zararlı bileşik) oranlarının uluslararası limitlere uygun olanlarından tercih edilmiştir.
  • Binaların içerisine verilen taze hava oranları ASHRAE 62.1 standardının üzerinde tutularak, bina kullanıcılarının sağlıklı ve konforlu bir ortamda yaşamaları öngörülmüştür.
  • Isıtma ve aydınlatma sistemlerinde bireysel kontrole önem verilerek hem enerji tasarrufu hem de iç yaşam kalitesinin arttırılması hedeflenmektedir.
  • Bina tasarımında iç mekânda yerleşim yapılırken bina sakinlerinin dış mekânları oturdukları yerden rahatlıkla görebilmelerine dikkat edilmiştir.

Atık Yönetimi

  • Şirketimizde, tehlikeli ve tehlikesiz atıkların yağmur veya yüzey suları ile temasından meydana gelebilecek kirliliğin önlenmesi için zemin geçirimsizliğinin sağlanması, suların drenajı amacı ile ızgara, kuşaklama kanalları ve benzeri toplama sistemlerinin oluşturulması zorunludur.
  • Her türlü atık ve artığı, çevreye zarar verecek şekilde, ilgili yönetmeliklerde belirlenen standartlara ve yöntemlere aykırı olarak doğrudan ve dolaylı biçimde alıcı ortama vermek, depolamak, taşımak, uzaklaştırmak ve benzeri faaliyetlerde bulunmak yasaktır.
  • Şirketimizin atık yönetimi ile ilgili diğer faaliyetleri ise, faaliyetlerinde atığın üretimini en az düzeye indirecek şekilde gerekli tedbirleri almak ve atıkların kaynağında ayrı toplanmasını sağlamak şeklindedir.

​​​​​​​​​​​​Telekomünikasyon operatörlüğünün ötesinde, bilgi toplumuna geçişin ana aktörlerinden biri olup tüm süreçlerinde kalite, çevre, iş sağlığı ve güvenliği, müşteri memnuniyeti yönetimi sistemi prensip ve gerekliliklerini dikkate alarak sürekli gelişen, verimliliği arttırmaya, müşterilerine ve pazara odaklanan, toplumsal sorumluluklarını daima ön planda tutan, çalışanlarına değer veren bir kuruluş olarak;

Ar-Ge Görsel Resmi İçin Betimleme Alanı  
  • Çalışanlarımızın aktif ve yapıcı katılımları ile entegre yönetim sistemimizin sürekli iyileştirilmesini ve geliştirilmesini sağlarız,
  • Yükümlü olduğumuz yürürlükteki ulusal ve uluslararası kalite, çevre, iş sağlığı ve güvenliği, şikayet yönetimi sistemi ile ilgili yasal ve regülatif şartlara uymayı taahhüt ederiz,
  • Faaliyetlerimizde iş sağlığı ve güvenliğini sağlamayı, yaralanmaları, sağlık bozulmalarını ve iş kazalarını önlemeye yönelik sistemler geliştirir, eğitim verir ve uygularız,
  • Acil durumlar öncelikli olmak üzere risk odaklı yaklaşımla riski kaynağında ortadan kaldırmayı, riskleri belirleyerek azaltılması yönünde çalışmalar yaparız,
  • Tehlikelerimizi tespit etmek ve tespit edilen tehlikeleri ortadan kaldırmak ve riskleri en aza indirmek için kaynak sağlarız,
  • Müşterilerimizin şikayetlerini, istek ve önerilerini kanun, yönetmelik ve şirket kurallarına göre adil, tarafsız bir yaklaşım ve gizlilik içerisinde, mümkün olan en hızlı şekilde çözerek müşteri memnuniyetini sağlarız,
  • Faaliyetlerimizden kaynaklanan önemli çevresel etkileri kontrol etmeyi, azaltmayı veya ortadan kaldırmayı taahhüt ederiz.​
Entegre Yönetim Sistemi Belgelerimiz

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi:



ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi:



ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi:



ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi​:



TT Net Sertifikaları:



T Mobil Sertifikaları:



TT.PL.00.00.00 doküman kodlu Entegre Yönetim Sistemi Politikası 16.05.2022 tarihinde revize edilmiştir. (Revize no:2)


İş Sürekliliği Politikası

Türk Telekom, stratejik hedefleri ile uyumlu bir iş sürekliliği yönetim yapısının hayata geçirilmesi için gerekli temel çerçeveyi çizmek ve prensipleri açıklamak amacıyla İş Sürekliliği Politikası Mart 2022 tarihinde güncellenmiştir.

İş Sürekliliği, müşterilerine sabit ses, mobil, veri, internet ve yakınsama alanında yenilikçi hizmetler sunan Türk Telekom, İş Sürekliliği Yönetimi'nin müşterileri, çalışanları, tedarikçileri ve kamunun geneli için kritik olduğuna ve sorumlu yönetim anlayışının bir parçası olduğuna inanmaktadır.

Türk Telekom’un ürün, servis ve süreçlerini kesintiye uğratabilecek olay ve felaketlere yönelik hazırlık organizasyonunun en üstünde stratejik seviye sorumluluk sahibi olarak yer alan İş Sürekliliği Komitesi, iş sürekliliği yönetim sisteminin şirket genelinde sahibidir.

Türk Telekom, İş Sürekliliği Organizasyonu, Politikası ve Yönetim Sistemi vasıtasıyla aşağıdakileri hedefler:

  • Acil durumda öncelikle çalışan, müşteri ve 3.kişilerin güvenliğinin sağlanması,
  • Entegre, pratik ve uygulanabilir İş Sürekliliği Yönetim Sisteminin geliştirilmesi,
  • İlgili yasal, düzenleyici mevzuat ve sözleşmelere İş Sürekliliği gereksinimleri açısından uyumun sağlanması,
  • Kritik servislere yönelik Risk Değerlendirme çalışmalarının yapılarak önleyici ve koruyucu tedbirler ile önlenebilecek felaketlerin oluşmadan engellenebilmesi,
  • Kritik servislere yönelik, organizasyonun hedefleri ile uyumlu iş sürekliliği çözümlerinin geliştirilmesi ve kritik servislerin kabul edilebilir zaman ve seviyelerde geri kazanılması için ilgili planlamaların yapılması,
  • İş sürekliliğine ilişkin kriz, iş kurtarma, acil durum yönetimi faaliyetlerinin hazırlık çalışmalarının merkezi olarak koordine edilmesi,
  • İş sürekliliğinin sağlanması ile şirketin itibar ve marka değerinin korunması
  • İş Sürekliliği Yönetim Sisteminin sürekli iyileştirilmesini

Ayrıca, Türk Telekom sunduğu temel hizmet ve servisler için ISO 22301 Toplumsal Güvenlik- İş Sürekliliği Yönetim Sistemi Sertifikalarına sahiptir.


​​

Duyurular

​​

Planlı Çalışma Duyuruları


Türk Telekom​ Afet ​Tedbirleri

 

Türk Telekom Afet Aksiyonları

Her zaman ülkesinin yanında olan Türk Telekom, afet hallerinde de tüm müşterileri için destek vermeye devam etmektedir.

Acil İletişim Paketi

Tüm mobil hat müşterilerimize afet döneminde kullanabilecekleri GB, dakika ve SMS paketleri tanımlıyoruz.

Kesintisiz İletişim

Afet bölgelerinde kesintisiz iletişim için ödenmemiş fatura vb. nedenlerle kısıtlı olanlar hatları iletişime açıyoruz. Türk Telekom WiFi noktalarında ücretsiz WiFi hizmeti sunuyor ve mobil baz istasyonları kuruyoruz.

TTAKE

Türk Telekom Arama ve Kurtarma Ekibi (TTAKE) ile doğal afet ve kazalarda arama kurtarma gerektiren durumlarda, AFAD ile koordineli bir şekilde arama kurtarma çalışmaları yürütüyoruz.

6 Şubat 2023 Deprem Aksiyonları

 
​​
  • Depremin ilk gününden itibaren deprem saatlerinde bölgeden sinyal almış olduğu tespit edilen ve fatura adresi deprem illerimizde yer alan abonelerimize yurt içi her yöne 500 dakika, 2GB cepten internet tanımlamaları yapılmış, ihtiyacı olduğunu bildiren tüm abonelerimize afet paket yüklemeleri yapılmıştır. Faturasız hatlar için depremden etkilenen müşterilerimize 7 gün boyunca geçerli yurt içi her yöne 500 dakika, yurt içi her yöne 500 dakika, 2GB cepten internet tanımlamaları 22.02.2023, 28.02.2023, 7.03.2023 tarihlerde ayrıca yapılmıştır.
  • Deprem bölgesinde bulunan müşterilerimizde iletilen devir işlemlerinde ilk abonelik vergileri alınmamaktadır.
  • Depremzede müşterilerimizden SIM kart değişikliği talepleri ücretsiz bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Kimlik belgesi enkaz altında kalması nedeniyle ibraz edemeyen müşterilerimizin talepleri güvenlik olabilecek farklı doğrulama yöntemleri takip edilerek gerçekleştirilmektedir.
  • Deprem bölgesinde yer alan müşterilerimizin 22-26-28 Şubat ve 9 Mart kesim tarihli faturalarında her türlü haberleşme ücreti (tarife, paket, aşım ücreti vb. ) silinmiş, tahsilatına aracılık etmiş olduğumuz hizmet bedelleri ise ötelenmiştir.
  • Depremden etkilenen illerde tüm müşterilerimizin faturaların son ödeme tarihi ötelenmiştir. Bu kapsamda borç nedeniyle kapamalar yapılmamış ve gecikme faizi işletilmemektedir.
  • Borç nedeniyle açma kapama ücretinin yansıtılmaması sağlanmaktadır.
  • OHAL kapsamındaki iller için yasal takip süreçleri ötelenmektedir.
  • OHAL illerinde taahhütü biten müşterilerin taahhütlü fiyattan faydalanabilmeleri için taahhüt süreleri indirim verilerek bir ay süre ile uzatılmıştır.
  • OHAL ve yakın illere yardım faaliyetlerini aksatmamak ve yoğunluk yaratmamak amacıyla fatura bilgileri SMS fatura olarak iletilmiştir.
  • Depremden etkilenen ilgili illerde müşterilerimizin iletişimlerini kesintisiz bir şekilde sürdürebilmeleri için fatura vb. nedenlerle kısıtlı olan hatlar açılmış, kısıtlama ve iptal süreçleri durdurulmuştur.
  • Hat iptal başvurularında cayma bedeli (cihaz) hariç yansıtılmamaktadır. Güvenlik süreçleri mevcut duruma uygun olacak şekilde revize edilmiştir.
  • Hat dondurma işlem ücreti yansıtılmamaktadır.
  • Deprem Bölgesine Özel Faturasız Data Paketi sunulmaya başlanmıştır. 17 Şubat 2023 tarihi itibarıyla deprem bölgesinde bulunan bireysel faturasız mobil müşterilerimize, 30 gün geçerli 1 GB internet paketini indirimli olarak Türk Telekom Mobil Online İşlemler uygulaması üzerinden sunulmaktadır.
  • Deprem Bölgesine Özel Faturalı Data Paketi sunulmaya başlanmıştır, 12 Şubat 2023 tarihi itibarıyla deprem bölgesinde bulunan bireysel faturalı mobil müşterilerimize, aylık 1 GB ve 3 GB internet paketleri indirimli olarak sunulmaktadır.
  • 11 Nisan itibari ile Enfes Tarifeler ve Enfes Prime Tarifeler deprem illerine özel olacak şekilde yeni hat tesisi ve numara taşıma yolu ile müşteri alımına açılmıştır.
  • 11 afet ilimizde hat dondurma, nakil ve devir işlemi yapmış müşterilerimizden tek seferlik işlem ücreti alınmamaktadır.
  • Şubat ve Mart ayında İptal talebi ileten müşterilerimizden hasara ve kullanıma bakılmaksızın cayma bedeli, bağlantı ücreti, modem taksit ücreti ve TT mülkiyetinde olan cihaz bedelleri (HGW, Tivibu) alınmamaktadır.
  • Kullanım yapmayan müşterilerimize fatura çıkarılmamaktadır.
  • Binası hasarlı olarak kayıtlara geçen müşterilerimize fatura çıkarılmamaktadır.
  • Hat dondurma süresi boyunca bağlantı, modem vb. taksit ücretleri müşterilerimize yansıtılmamaktadır. Temlikli (bilgisayar,tablet,telefon vb.) cihaz taksitleri ise ötelenmiştir.
  • Depremden etkilenen ilgili illerde müşterilerimizin iletişimlerini kesintisiz bir şekilde sürdürebilmeleri için fatura nedeniyle kısıtlı olan hatlar açılmış, fatura nedeniyle kısıtlama ve iptal süreçleri durdurulmuştur.
  • Deprem bölgesinde cezaevleri dahil tüm ankesörlü telefonlar ücretsiz hale getirilmiştir.
  • Depremden etkilenen illerde tüm müşterilerimizin faturaların son ödeme tarihi ötelenmiştir. Bu kapsamda borç nedeniyle kapama işlemleri yapılmamakta ve gecikme faizi işletilmemektedir.
  • Borç nedeniyle açma kapama ücreti yansıtılmamaktadır
  • OHAL kapsamındaki iller için yasal takip süreçleri ötelenmiştir.
  • OHAL illerinde Şubat, Mart ve Nisan aylarında taahhütlü kampanyası bitecek olan müşterilerin mevcut indirim süreleri Mayıs ayına kadar uzatılmıştır.
  • OHAL ve yakın illere yardım faaliyetlerini aksatmamak ve yoğunluk yaratmamak amacıyla basılı fatura gönderilmemesi sağlanmıştır. İrtibat bilgileri aracılığı ile abonelerimize elektronik fatura yöntemi ile bilgilendirmeler iletilmiştir.
  • Nakil için başvuran müşterilerimizin eski modem ve Tivibu cihazlarına ait ücretleri silinmekte yeni adreslerinde ücretsiz modem ve Tivibu cihazı sağlanmaktadır.
  • Yıl içindeki toplam hat dondurma süresi 180 günden (Tivibu için 90 günden) 270 güne uzatılmış, yılda 2 seferden 4 sefere çıkarılmıştır.
  • Çağrı merkezi, ofis ve bayi kanallarımızdan, vefat eden ve/veya aramayacak durumdaki hat sahibi ve kurumsal için yetkili kişilerin taleplerinin karşılanabilmesi için evrak ve güvenlik süreçleri esnetilmiştir.
  • Deprem bölgelerinde kurulan ücretsiz wifi hizmet noktaları ile iletişim desteği sağlanmaktadır.
  • Tivibu ürününde, Şubat ayından itibaren sabit genişbant ürünü olmayan Uydu müşterilerine fatura çıkarılmamaktadır.
  • Sabit genişbant ücretlerine afet indirimi uygulanan abonelerimize Tivibu ürünü için de afet indirimi uygulanmıştır.

Sıkça Sorulan Sorular

Yakınınızın üzerine olan mobil, internet ya da ev telefonu aboneliğini, üzerinize devir alarak kullanabilirsiniz. Mobil hat için detayları https://www.turktelekom.com.tr/yardim/bireysel-mobil/faturali-hat-islemleri sayfasından, internet için detayları https://www.turktelekom.com.tr/yardim/bireysel-evde-internet/internet-paket-bilgileri sayfasından ve ev telefonu için detayları https://www.turktelekom.com.tr/yardim/bireysel-ev-telefonu/musteri-hizmetleri sayfasından inceleyebilirsiniz.

İnternet aboneliğinizi 270 gün süre ile dondurabilirsiniz. Hat dondurma işlem detaylarını https://www.turktelekom.com.tr/yardim/bireysel-evde-internet/internet-paket-bilgileri sayfasından inceleyebilirsiniz.

Türk Telekom afet durumlarında iletişimin devamlılığını sağlamak için tüm imkanlarını seferber etmektedir. Aynı zamanda afetten etkilenen müşterilerimize durum değerlendirmesi yapılarak alınan kararlar doğrultusunda destek olunmaktadır.

Size en yakın Türk Telekom ofis ya da bayisinden yeni modem temin edebilirsiniz. Size en yakın ofis ve bayiyi bulmak için tıklayınız: https://www.turktelekom.com.tr/destek/iletisim/telekom-ofis-ve-magazalar

Türk Telekom mobil uygulaması, https://onlineislemler.turktelekom.com.tr/ online işlemler ve 444 1 444 numaralı sesli yanıt sistemi üzenden ödeme yapabilirsiniz.

Türk Telekom afet durumlarında iletişim ihtiyaçlarını karşılamak üzere tüm imkanlarını seferber etmekte ve afetten etkilenen müşterilerimize durum değerlendirmesi yapılarak alınan kararlar doğrultusunda destek olunmaktadır.

Size en yakın Türk Telekom wifi noktalarını incelemek için tıklayın. (textlink yönlendirmesi:https://www.turktelekomwifi.com/nereden-baglanirim)




​​

Vizyon & Değerlerimiz

Türk Telekom, iki asra yaklaşan köklü geçmişinden aldığı güçle bu ülkenin yarınları için çalışıyor. Ülkemizin dijital dönüşümüne liderlik eden telekom operatörü olarak Türkiye’yi geleceğe taşımak en asli görevidir. Önceliği bir teknoloji şirketi olmanın ötesine geçerek varlık gösterdiği her alanda, dokunduğu herkesi “Değerli Hissettirmek”tir. Türk Telekom bu vizyonu pusulası olarak kabul ettiği 17 değer ile gerçekleştirmeyi hedefliyor.


Türk Telekom;

1. İnsan odaklıdır: Bu anlayışla ülkesinin dört bir köşesine en iyi hizmeti sunma düsturuyla gece-gündüz demeden çalışır.


2. Cesurdur: İleriye koşmak için hiçbir engel tanımaz ve yapılamaz deneni yapmayı kendine ilke edinir.


3. Dürüsttür: Her sözünün, tutumunun ve davranışının arkasındadır.


4. Samimidir: Tüm ilişkilerinde sevecen ve içten bir yaklaşım sergiler.


5. Yalındır: İş ve ilişki süreçlerinde anlaşılır olmayı benimser.


6. Liderdir: Sektörünün lokomotifi olmanın öncü vasıflarını gururla taşır ve buna uygun hareket eder.


7. Yenilikçidir: Teknolojinin getirdiği yeniliklerin takipçisi ve uygulayıcısı olarak Türkiye’yi geleceğe taşıma misyonuyla çalışır.


8. Çeviktir: Tüm iş süreçlerindeki başarısının ardında, esnek hareket edebilme ve hızlı aksiyon alabilme kabiliyeti vardır.


9. Genç ruhludur: Çağa ve günümüz koşullarına ayak uydurur.


10. Heyecanlıdır: Türkiye’nin teknoloji tarihine mal olan başarılardan, ilklerden heyecan duyar.


11. Teknoloji alanında toplumsal bir meselesi vardır: “Herkes için Erişilebilir İletişim” ilkesiyle hareket eder.


12. Sosyal sorumluluk anlayışına sahiptir: Toplumdan aldığını topluma verme duyarlılığı ile ülke insanının sorunlarını kendisine dert edinir.


13. Geçmişiyle barışıktır: Türkiye’nin tarihine tanıklık eden bir kurumsal hafıza ve maneviyatı temsil eder.


14. Yerli ve millidir: Türkiye’nin hedefleri doğrultusunda, en ileri teknolojileri yerli ve milli kaynaklarla geliştirme şuuru ve duygusuna sahiptir.


15. Değerlerine önem verir: İçinde yaşadığı toplumun öncelikleri ve hassasiyetler​ini her zaman dikkate alır.


16. Üretkendir: Çalışarak ve destekleyerek ürettikleriyle fark yaratır.


17. Paylaşımcıdır: ​Sahip olduğu ve ürettiği değerleri toplumun bütünüyle paylaşmaya gönüllüdür.


Türk Telekom hem kurum içinde hem kurum dışında, iş yapış biçimlerinden iletişim ve ilişki yönetimi süreçlerine kadar yaptığı her işte, söylediği her sözde bu değerleri ilke edinmektedir. Tüm bu 17 değerden aldığı güçle:


“Türk Telekom Değerli Hissettirir.”




​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​