Türk Telekom’un üreterek ekonomiye değer katan kadınları desteklediği ‘Dijitalde Hayat Kolay’ projesinin
mentorluk desteği süreci tamamlandı. 81 ilde 10 bin kadına eğitim verilmesi hedeflenen ‘Dijitalde Hayat
Kolay’ projesinin mentorluk desteği aşamasını tamamlayanlar arasından, 10 girişimci kadın Türk Telekom’dan
iş geliştirme hibesi almaya hak kazanacak.
Türkiye’nin dijital dönüşümüne liderlik eden Türk Telekom, herkes için erişilebilir iletişim prensibiyle
sosyal sorumluluk projelerini sürdürüyor. Türk Telekom’un kadınların toplumdaki yerinin güçlendirilmesini ve
üretim ekonomisine aktif katılımlarını sağlamayı amaçladığı “Dijitalde Hayat Kolay” projesinin ikinci
aşaması olan mentorluk desteği süreci tamamlandı. Projeler arasından başarılı olanlar Türk Telekom’dan iş
geliştirme hibesi almaya hak kazanacak.
Türk Telekom Kurumsal İletişim Direktörü Arif Sancaktaroğlu, “Kadınların istihdamına ve
üretime katılmalarına verdiğimiz önemle birbirinden değerli projeler geliştiriyoruz. Başlangıcından bugüne
kadar elde ettiğimiz sonuçları değerlendirerek ve toplumumuzun ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak
yenilediğimiz projemiz sayesinde her geçen gün daha fazla kadının hayatına dokunduk. Kadınların üretim
ekonomisine daha aktif katılımını sağlamayı amaçladığımız proje ile bugüne kadar 10 bin kadının dijital
yetkinliklerini geliştirmesine sağladığımız katkıdan dolayı mutluluk duyuyoruz. Yeni dönemde projenin
kapsamını genişleterek girişimci kadınları desteklemeye devam edeceğiz” dedi.
Türk Telekom’un Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ile
Habitat Derneği ortaklığında sürdürdüğü ‘Dijitalde Hayat Kolay’ projesi ile dijital okuryazarlık ve dijital
pazarlama konusunda eğitimler veriliyor.
Türk Telekom, proje kapsamında sunulan dijital pazarlama eğitimine ve tasarım odaklı düşünme atölyesine
katılmış 18 yaş ve üzeri esnaf veya esnaf muafiyetine sahip olma ön koşullarını sağlayan ve başvuru yapan
girişimci kadınlar arasından belirlenen 20 katılımcıya, 2 hafta süresince işletme ve marka geliştirme
eğitimlerinden yararlanma fırsatı sundu. Alanında uzman isimlerin mentorluk yaptığı programda kadınlara,
uygulamalı sosyal medya yönetimi, internet reklamcılığı, dijital pazara giriş, medya yönetimi ve finansal
süreçlerle ilgili kapsamlı eğitimler verildi. Mentorluk programı içeriği, dijital pazarlama eğitimleri ve
tasarım odaklı düşünme atölyelerine katılan kadınların kendilerini geliştirmeleri gerektiği alanlara
odaklanarak hazırlandı.
Eğitimlerde öğrendiklerini uygulama fırsatı buldular
Proje sayesinde kadınlar kendi ürünleri için farklı sosyal medya platformlarında reklam kampanyaları
hazırlamayı, hedef kitle belirlemeyi, dijital pazar yerlerini ve onların ara yüzlerini uygulamalı olarak
öğrendi. Bu süreçte kadınlar, Google Ads reklamı vermeyi, Canva’da tasarım yapmayı ve markalarını tanıtmak
için çeşitli uygulamaları kullanmayı deneyimledi.