Türk Telekom, ‘Dünya Kadın Girişimcilik Günü’ öncesinde, girişimci kadınlara dijital okuryazarlık ve dijital
pazarlama konularında eğitim fırsatı sunduğu ‘Dijitalde Hayat Kolay’ projesinin ikinci aşaması olan
mentorluk ve hibe desteği sürecinin başladığını duyurdu. 81 ilde 15 bin kadına eğitim verilmesini hedefleyen
ve kadınların dijital ekosistemdeki konumlarını güçlendirmelerini destekleyen projenin mentorluk sürecini
tamamlayanlar, iş geliştirme hibesi almaya hak kazanacak.
Türk Telekom, ‘Herkes için erişilebilir iletişim’ prensibiyle hayata geçirdiği ‘Dijitalde Hayat Kolay’
projesi ile kadınların dijital yetkinliklerini geliştirmeyi ve üretim ekonomisine katılımını desteklemeyi
sürdürüyor.
‘Türkiye’ye Değer’ yaklaşımı çerçevesinde yürüttüğü kurumsal sosyal sorumluluk projesi ‘Dijitalde Hayat
Kolay’ ile girişimci kadınlara çeşitli fırsatlar sunan Türk Telekom, projenin yeni döneminde daha fazla
sayıda kadına ulaşmayı hedeflerken, eğitimlere katılanlar arasında belirlenecek girişimcilere mentorluk ve
hibe desteği sunacak.
Türk Telekom, ‘Dünya Kadın Girişimcilik Günü’ öncesinde 18 yaş ve üzeri, dijital pazarlama eğitimi ve
tasarım odaklı düşünme atölyesine katılmış, esnaf veya esnaf muafiyetine sahip olma ön koşullarını sağlayan
ve başvuru yapan girişimci kadınlar arasından belirlenen 20 katılımcının, 2 hafta sürecek işletme ve marka
geliştirme eğitimlerinden yararlanacağını duyurdu. Buna göre, kadınlara sosyal medya yönetimi, internet
reklamcılığı, dijital pazar yerlerine giriş, medya yönetimi ve finansal süreçlerle ilgili kapsamlı eğitimler
verilecek. Programın sonunda jüri elemesinden başarıyla geçen 10 girişimci kadına hibe desteği sağlanacak.
Kadınların dijital dünyadaki yetkinliklerini geliştirerek onların kendi işlerini kurmalarını ya da mevcut
işlerini geliştirmelerini desteklemek amacıyla hayata geçirilen projenin mentorluk ve hibe başvuru dönemi
Kasım ayında tamamlandı.
Hedef: Yıl sonuna kadar 81 ilde 15 bin kadına ulaşmak
Türk Telekom’un Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ile
Habitat Derneği ortaklığında sürdürdüğü dijital okuryazarlık ve dijital pazarlama konusundaki eğitimlerle
bugüne kadar 10 bin kadına ulaşılan ‘Dijitalde Hayat Kolay’ projesi ile 81 ilde 15 bin kadına eğitim
verilmesi hedefleniyor.