Güvenli İnternet Hizmeti Nedir?
22/11/2011 tarihinden itibaren Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından sunulmakta olan Güvenli İnternet Hizmeti (GİH) sizi ve ailenizi internetin zararlı içeriklerinden büyük oranda korumak amacıyla geliştirilmiştir.
Güvenli İnternet Hizmeti, isteğe bağlı, ücretsiz, şeffaf, kullanımı kolay, interaktif ve tüketici memnuniyetini esas alan bir kamu hizmetidir.
Başta çocuklar ve gençler olmak üzere dijital çağın sunduğu fırsatlardan tüm internet kullanıcılarının güvenli bir ortamda yararlanmasını sağlamak, zararlı içeriklere yönelik koruyucu önlemler almak, internetin risklerinden, zararlı içeriklerinden toplumu korumak için Güvenli İnternet Hizmeti kullanıma sunulmuştur.
Detaylı bilgi için
tıklayınız
Sıkça Sorulan Sorular
1.Güvenli İnternet Hizmeti Nedir?
22/11/2011 tarihinden itibaren Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından sunulmakta olan Güvenli İnternet Hizmeti (GİH) sizi ve ailenizi internetin zararlı içeriklerinden büyük oranda korumak amacıyla geliştirilmiştir.
Güvenli İnternet Hizmeti, isteğe bağlı, ücretsiz, şeffaf, kullanımı kolay, interaktif ve tüketici memnuniyetini esas alan bir kamu hizmetidir.
Başta çocuklar ve gençler olmak üzere dijital çağın sunduğu fırsatlardan tüm internet kullanıcılarının güvenli bir ortamda yararlanmasını sağlamak, zararlı içeriklere yönelik koruyucu önlemler almak, internetin risklerinden, zararlı içeriklerinden toplumu korumak için Güvenli İnternet Hizmeti kullanıma sunulmuştur.
2.Güvenli İnternet Hizmeti düzenlemesinin hukuki dayanağı nedir?
Elektronik Haberleşme Kanunu uyarınca çıkarılan Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliği’nin “İnternetin güvenli kullanımı” başlıklı 15. maddesi, tüm internet servis sağlayıcılara internetin güvenli kullanımına yönelik ücretsiz alternatif hizmet sunma yükümlülüğü getirmektedir.
3.Güvenli İnternet Hizmeti Kullanımı zorunlu mudur?
Güvenli İnternet Hizmeti, tüketicileri internetin olumsuz içeriklerinden korumayı amaçlayan; ücretsiz, alternatif internet erişim hizmetidir
Güvenli İnternet Hizmeti, sadece talep eden abonelere sunulmakta olup, zorunlu değildir.
4.Güvenli İnternet Hizmeti ücretli midir?
Güvenli İnternet Hizmeti, GİH’ni tercih eden abonelere ücretsiz olarak sunulmaktadır.
5.Güvenli İnternet Hizmeti hangi profillerden oluşmaktadır?
Güvenli İnternet Hizmeti, Çocuk ve Aile olmak üzere iki farklı profil seçeneği ile sunulmaktadır. Çocuk ve Aile Profillerine ait kriterler psikoloji, pedagoji, sosyoloji ve hukuk alanlarında uzman akademisyenlerin bulunduğu bir kurul tarafından tespit edilmektedir.
Güvenli İnternet Hizmeti ile tüketicilerin; müstehcenlik, çocukların cinsel istismarı, şiddet, ırkçılık, kumar, dolandırıcılık, zararlı yazılımlar, sağlık için tehlikeli madde temini vd. olumsuz içeriklerden korunması amaçlanmaktadır.
Çocuk Profili: Çocuk Profili "beyaz liste" yöntemi ile çalışmaktadır. Bu yöntemde güvenli olduğu onaylanmış İnternet sitelerine erişim sağlanmaktadır.
Aile Profili: Aile Profili "siyah liste" yöntemi ile çalışmaktadır. Bu profil kapsamında zararlı içeriğe sahip İnternet sitelerine erişilememektedir.
Aile profili kapsamında, Çocuk Profiline ek olarak kişisel sitelere, forum ve paylaşım sitelerine erişim sağlanmaktadır.
Aile profilini tercih eden vatandaşlar, talep ettikleri takdirde oyun, sohbet, sosyal medya sitelerine ve uygulamalarına erişimi filtreleme seçeneğine sahiptirler.
6.Güvenli İnternet Hizmeti profil seçimi, değişikliği ve iptali nasıl yapılır?
Güvenli İnternet Hizmeti tercihi, Profil değişikliği ve iptali işlemleri şu kanallar üzerinden sağlanmaktadır:
SMS Kanalı:
Türk Telekom Mobil hattınızda aktivasyonunu gerçekleştirmek istediğiniz filtrenin kısa kodunu 2500’a kısa mesaj olarak gönderebilirsiniz. Türk Telekom Evde İnternet kullanıcısı iseniz ve aktivasyonu Evde İnternet’inizde gerçekleştirmek istiyorsanız, istediğiniz filtrenin kısa kodunu 6606’a kısa mesaj olarak gönderebilirsiniz. Türk Telekom Evde İnternet hesabı ile SMS’i ilettiğiniz telefon numarası bağlı olmalıdır ve filtreleme bu numaraya bağlı Evde İnternet hesabında gerçekleşir.
Çağrı Merkezi:
Müşterilerimiz, 444 1 444 Türk Telekom Müşteri Hizmetleri numaramız üzerinden Güvenli İnternet Profil değişikliklerini gerçekleştirebilmektedir.
Online İşlemler:
Müşterilerimiz, Türk Telekom Online İşlemler web ya da uygulamadan giriş yaparak profil değişikliklerini gerçekleştirebilmektedir.
Yüz yüze Kanallar:
Müşterilerimiz, Türk Telekom hat satışı yapan mağazalarımızdan profil değişikliklerini gerçekleştirebilmektedir.
7.Profilde engellenen içerik neye göre belirlenmektedir?
Çocuk ve Aile Profil listelerinin oluşturulmasına ilişkin kriterler, BTK bünyesindeki Çocuk ve Aile Profil Kriterleri Çalışma Kurulu tarafından tespit edilir. Çocuk ve Aile Profil Kriterleri Çalışma Kurulu'nun tespit ettiği ilkeler çerçevesinde profil listeleri BTK tarafından belirlenir.