Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yayınlanan 2024 Yılı Telekomünikasyon Hizmetleri Ücret Tarifesi uyarınca; sizin adınıza devlete ödenen vergiler aşağıda belirtilmiştir.

Telsiz Kullanım Ücreti

Faturalı ve Faturasız bütün aboneler için yıllık 179,28​ TL’dir ve 12 eşit takside bölünerek aylık olarak tahsil edilir.

Yeni Tesis Özel İletişim Vergisi

Yeni Hat tesisinde alınır, yıllık 400 TL’dir. Faturasız müşterilerden yeni hat tesisi esnasında peşin olarak tahsil edilirken, faturalı müşterilerin faturasına 12 eşit taksite bölünerek yansıtılır.

Telsiz Ruhsat Ücreti

Yeni Hat tesisinde alınır, yıllık 179,28 TL’dir. Faturasız müşterilerden yeni hat tesisi esnasında peşin olarak tahsil edilirken, faturalı müşterilerin faturasına 12 eşit taksite bölünerek yansıtılır.

Damga Vergisi

Islak veya elektronik olarak imzalanan sözleşmelerde yer alan en yüksek parasal tutarın %0,948'i olarak hesaplanır. ​ ​

Geçerli DurumlarVergi TürüYıllık Toplam TutarFaturalı Müşteriler*Faturasız Müşteriler
Yeni GSM abonesiÖzel İletişim
Vergisi
400 TL/ YILAylık 400 ​TL/12 Yeni Hat Tesisi
esnasında peşin
olarak tahsil
edilir.
Telsiz Ruhsatname
Ücreti 
179,28 TL​/ YILAylık 179,28 ​ TL/12 
Bütün AbonelerTelsiz Kullanım
Ücreti 
179,28 ​ ​TL/ YILAylık 179,28 TL/ 12 Aylık 14,94 ​​​TL/ 12 

Telsiz Kullanım Ücreti Detayları​

  • Bireysel faturasız hat sahibi müşterilerimiz, tahsil edilmemiş Telsiz Kullanım Vergi borcu tutarlarını; mobil hatlarından *123# ‘yi tuşlayarak, “Telsiz” yazıp 5555’e SMS göndererek, 444 1 444 Müşteri Hizmetlerinden veya Türk Telekom Mağazalarından öğrenebilirler.​​​
  • Farklı operatöre numara taşıma işlemi yapan faturasız hat sahibi müşterilerimizin ilgili yıla ait kalan Telsiz Kullanım Ücreti borcu; numarasını taşıdığı operatöre devredilir. KVKK'nin 11. maddesi kapsamındaki haklarınıza turktelekom.ly/gizlilikveguvenlik adresinden ulaşabilirsiniz.
  • Başka operatörde faturasız hat sahibi olup TT Mobil'e numarasını faturasız olarak taşıyan müşterilerimizin ilgili yıla ait kalan Telsiz Kullanım Ücreti; kalan aylarda taksitler halinde tahsil edilir.
  • Faturalı mobil hattan faturasız mobil hatta geçiş sonrasında düzenlenecek olan son dönem faturasına, o yılın sonuna dek tahsil edilmesi gereken Telsiz Kullanım Ücreti tutarı toplu olarak yansıtılmaktadır. Bu ödemeye istinaden faturasıza dönüştürülmüş olan hattan, o yılın sonuna kadar Telsiz Kullanım Ücreti tahsil edilmeyecektir.
  • Farklı operatöre numara taşıma işlemi yapan faturalı hat sahibi müşterilerimizin düzenlenecek olan son dönem faturasına, o yılın sonuna dek tahsil edilmesi gereken Telsiz Kullanım Ücreti tutarı toplu olarak yansıtılmaktadır.
  • Numara değişikliği işleminde Telsiz Kullanım Ücreti borcu yeni numaraya aktarılır ve taksitler halinde alınmaya devam edilir.
  • Faturasız hat deaktivasyon işlemlerinde müşterilerin son TL bakiyesinden, o yılın sonuna dek tahsil edilmesi gereken Telsiz Kullanım Ücreti tutarı toplu olarak düşmektedir.
  • Faturalı hat deaktivasyon işlemlerinde müşterilerin düzenlenecek olan son dönem faturasına, o yılın sonuna dek tahsil edilmesi gereken Telsiz Kullanım Ücreti tutarı toplu olarak yansıtılmaktadır.

Hattıma nasıl TL yüklerim?

Cep telefonunuzdan internete, ATM'lerden Türk Telekom satış noktalarına kadar birçok kanal, hattınıza TL yüklemek için ücretsiz olarak hizmetinizde!

Türk Telekom Bakiye Sorgulama Yöntemleri:

1. Bilgi Mesajı:

Ücretli yaptığınız her arama ve gönderdiğiniz her SMS sonrası, hattınızda kalan TL bilgisi, kullanım süresi ve tutarı ile birlikte otomatik olarak ekranınıza gönderilmektedir. Kalan kullanım sorgulama hizmetinden tüm faturasız hat aboneleri, herhangi bir işlem yapmadan ve ücret ödemeden faydalanabilmektedir.

Bu servis, tüm faturasız abonelerimize otomatik olarak tanımlanmaktadır. Servisi kullanmak istemiyorsanız 4445444 Müşteri Hizmetleri yoluyla iptal edebilirsiniz.

2. 9333 ile bakiye sorgulamak için:

9333'ü arayarak ya da TL yazıp 9333'e mesaj göndererek hattınızdaki bakiyeyi öğrenebilirsiniz.

3. *123# ile bakiye sorgulamak için:

*123#'yi arayarak telefonunuzun ekranında mevcut TL miktarınızı görebilirsiniz.

4. Menüden bakiye sorgulamak için:

Cep telefonunuzdaki "Servis" menüsünün altındaki "Asistan" menüsünü izleyip, "Kredi" menüsünden "Kalan" menüsünü seçerek, yolladığınız ücretsiz kısa mesaja gelen cevapla hattınızdaki kalan TL miktarını öğrenebilirsiniz.

Kalan bakiye sorgulama bilgisi servisleri ücretsizdir.

Faturasız hattıma ne kadar süre yükleme yapmazsam hattım kapanır?

184 günün sonunda tekrar yükleme yapmamışsanız, hattınız dış aramalara kapatılır.

Sonraki 92 günlük süre boyunca yine yükleme yapılmamışsa hattınız dış aramalara kapanır, sadece hattınızdan çağrı alabilirsiniz.

92 gün sonunda ise hattınız tamamen kapatılır ve söz konusu hatta ilişkin Abonelik Sözleşmeniz iptal edilir.

Faturasız hattımın kullanım dönemleri nedir?

Faturasız hatların geçerlilik süresini koruyabilmesi için düzenli olarak yükleme yapılması gerekmektedir. Son yükleme tarihine göre belirlenen Aktif Süre ve Pasif Süre aşağıdaki şekildedir.

Aktif Süre (184 gün):Son yükleme tarihinizden itibaren, 184 gün süresince hattınız hem arama yapmaya hem de çağrı almaya açık olur. 184 günün sonunda tekrar yükleme yapmamışsanız, hattınız dış aramalara kapatılır ve 92 günlük pasif süre uygulaması başlar.

Pasif Süre (92 gün):Pasif süre boyunca hattınız dış aramalara kapalıdır, sadece hattınızdan çağrı alabilirsiniz. Tekrar arama yapabilmek için yükleme yapmanız gerekmektedir.

Pasif sürenin bitimine kadar hattınıza yükleme yapmamanız halinde ise, hattınız tamamen kapatılır ve söz konusu hatta ilişkin Abonelik Sözleşmeniz iptal edilir. Söz konusu hattınızı adınıza yeniden tahsis ettirip kullanabilmeniz için, hattın kapatılmasını takip eden 12 ay içerisinde bir Türk Telekom İletişim Merkezine (AİM) giderek yeni bir abonelik sözleşmesi imzalamanız ve abonelik ile ilgili belgeleri ibraz etmeniz gerekmektedir. Sözleşmenin feshi ve hattın kapatılmasından itibaren 12 aydan fazla bir süre geçmiş ise, kapatılan hattınıza ilişkin aynı numarayı tekrar alabilmeniz garanti edilemez.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu'nun kararı ile, çeşitli nedenle aboneliği feshedilen ön ödemeli abonelerimizin, hatlarının feshinden sonra 3 ay içinde başvurmaları halinde hesaplarında kalan TL için kendilerine geri alma hakkı tanınmaktadır.

İadenin gerçekleşebilmesi için talebin "https://www.turktelekom.com.tr/" üzerinden hat iptalini izleyen 3 ay içinde iletilmesi ve talebi ileten kişinin hat sahibi olması gerekmektedir. Bu karara ilişkin, müşterilerimizin hakkı 01.10.2010 tarihinden itibaren başlayacak olup söz konusu hakkın kullanımı 01.01.2011 tarihinden itibaren talep edilmeye başlanabilecektir.

Lira Kart'ım üzerindeki rakamlar kartı fazla kazıdığım için okunmuyor. Ne yapmam gerekir?

Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni (4445444) arayabilir veya Türk Telekom İletişim Hizmetleri'ne giderek işlem yaptırabilirsiniz.

Lira Kart'ımın son kullanma tarihi geçmiş, ne yapmam gerekir?​​​

Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni (4445444) arayabilir veya Türk Telekom İletişim Hizmetleri'ne giderek işlem yaptırabilirsiniz.

Başka bir hattan hattıma Lira gönderebilir miyim?​​​

Kurumsal hatlardan Lira Paylaş servisi ile farklı hatta lira gönderimi yapılamamaktadır.

​​

Geçmiş ay çağrı detaylarımı nasıl öğrenebilirim?

Çağrı detaylarınız görüşmelerinizi yaptığınız yer, görüştüğünüz numara, tarih, saat ve süre bilgilerini içerir. 6 ay öncesine kadar olan çağrı detaylarınızı 4445444 Türk Telekom Müşteri Hizmetleri’nden talep edebilirsiniz. Çağrı detayı ücreti 0,16 TL’dir.

Tarife ve kampanyalardan tanımlanan dakika/sms/internet kalan miktarını nasıl öğrenebilirim?

Tarife ve kampanyalardan tanımlanan dakika/sms/internet kalan miktarını KALAN yazıp tarife ve kampanya dahilinde belirtilen kısa numaraya göndererek öğrenebilirsiniz.

Faturasız hattımdan faturalı hatta nasıl geçebilirim? Bu işlem için ücret öder miyim?

Aşağıdaki belgeler ile birlikte başvurarak TÜRK TELEKOM iletişim merkezlerine başvuru yaparak veya bu belgelere dilekçenizi de ekleyip Türk Telekom Müşteri Hizmetlerine fakslayarak talebinizi iletebilirsiniz. Faturasız hattan faturalı hatta geçiş işlemi ücretsizdir.

a. Şirket yetkilisinin kimlik fotokopisi

b. Son üç aydan birine ait Ticaret Sicili Faaliyet Belgesi veya son iki aydan birine ait KDV tahakkuk fişi

c. Vergi levhası kopyası

d. Şirket imza sirküleri

Türk Telekom hattımın tarife değişikliği işlemi için herhangi bir süre kısıtlaması var mı?

Dilediğiniz sayıda tarife değişikliği yapabilirsiniz, ancak faturasız hatlarda iki tarife değişikliği arasında 31 gün olması gerekir.

Tarife ve kampanyalardan hattıma tanımlanan Dakika/SMS/İnternet bittiğinde SMS ile bilgilendirilecek miyim?

Tarife ve kampanyalardan hattınıza tanımlı Dakika/SMS/İnternet haklarınızın %80’i ve %100‘ü dolduğunda SMS ile bilgilendirilirsiniz*.

* Gönderilen SMS’ler son 2 saat öncesi bilgisini gösterir.

Satın aldığım aylık paketler yenilenmeden önce SMS ile bilgilendirilecek miyim?​​​

Satın aldığınız paketler yenilenmeden bir gün önce SMS ile bilgilendirilirsiniz.


Faturasız hattımı faturalı hatta çevirmek istiyorum, ne yapmam gerekir?

Aşağıda belirtilen belgelerle birlikte şirket yetkiliniz Türk Telekom İletişim Merkezi'ne başvuru yaparak veya bu belgelere dilekçesini de ekleyip Türk Telekom Müşteri Hizmetlerine fakslayarak taleplerini iletebilirler. Faturasız hattan faturalı hatta geçiş işlemi ücretsizdir.

a. Şirket yetkilisinin kimlik fotokopisi

b. Son üç aydan birine ait Ticaret Sicili Faaliyet Belgesi veya son iki aydan birine ait KDV tahakkuk fişi

c. Vergi levhası kopyası

d. Şirket imza sirküleri

Faturasız hattıma ait internet paketlerim, bedava dakikalarım ve servislerim faturalı hattıma taşınacak mı?

Bedava dakika, paket ve servisleriniz faturalı hattınıza taşınmaz.

Faturalı hatta geçtiğimde fatura kesim tarihim ne olacak?

Faturalı hatta geçiş işleminiz sonrası seçmiş olduğunuz TÜRK TELEKOM tarifesinin faturalama dönemine göre fatura kesim tarihiniz belirlenecektir.

Faturasız hattan faturalı hatta geçişte SIM kartımı değiştirmem gerekicek mi?

Faturasız hattan faturalı hatta geçişte SIM kartınızı değiştirmeniz gerekmemektedir.

​​