Fatura tutarımı nasıl öğrenebilirim?
FATURA servisi ile, Türk Telekom hattınıza ait fatura bilgilerinizi cep telefonunuzun mesajlar bölümüne girip "FATURA" yazarak 5555'e göndererek kolaylıkla öğrenebilirsiniz. Cep telefonunuza gelecek olan mesaj ile son döneme ait fatura tutarınızı, son ödeme tarihinizi ve varsa ödenmemiş faturalarınızı öğrenebilirsiniz.
Faturamı nasıl ödeyebilirim?
- Faturalarınızı şirket yetkiliniz wwww.turktelekom.com.tr sayfasındaki Online İşlemler menüsünü seçip, açılan sayfadaki Fatura işlemleri / Kredi Kartıyla Fatura Ödeme menüsünü kullanarak Güvenlik şifresiyle ödeyebilirler
- Tüm Türk Telekom İletişim Merkezleri'nden şirket yetkiliniz kredi kartıyla ve/veya nakit olarak faturaları ödeyebilir veya kredi kartından otomatik ödeme talimatı verebilirler.
- Türk Telekom logolu Garanti Kolay Vezne'lerden nakit olarak faturalarınızı ödeyebilirsiniz. Ödeme Noktaları için
tıklayınız.
-
PTT*'nin Online Şubeleri'nden ve Acentelikleri'nden fatura ödemelerini yapabilirsiniz
- Yapı Kredi Bankası ATM'lerinden faturalarınızdaki barkodu okutarak da ödemenizi yapabilirsiniz.
1 Temmuz 2011 tarihinden itibaren PTT şubelerinin gişelerinden yapılan ödemelerde, 1 TL işlem ücreti uygulanacaktır.
Güncel fatura tutarımı nasıl öğrenebilirim?
GUNCEL servisi ile, Türk Telekom hattınıza ait en güncel fatura bilginizi kolaylıkla öğrenebilirsiniz. Cep telefonunuzun mesajlar bölümüne girip "GUNCEL" yazarak 5555'e gönderin ya da *100#'yi tuşlayın. Cep telefonunuza gelecek olan mesaj ile son birkaç güne kadar olan faturalanmamış kullanım tutarınızı öğrenebilirsiniz. Bu tutara vergiler, indirimler, son günlerdeki kullanımınız ve sabit ücret dahil değildir.
Bu servis sadece faturalı hatlar içindir.
Güncel sorgulamalar için herhangi bir ücret ödemezsiniz. Bu servis ile ses, SMS ve internet kullanımlarınız için son 6 saat hariç; faturalanmamış kullanım tutarınızı öğrenebilirsiniz.
Fatura Bilgisi servisinden turktelekom.com.tr/mobil Online İşlemler menüsü veya Türk Telekom Müşteri Hizmetleri (4445444) Sesli Yanıt Sistemi üzerinden de yararlanabilirsiniz.
Faturamın son ödeme tarihini değiştirebilir miyim?
Son ödeme tarihi değiştirilememektedir.
Faturamda yer alan kalemlerin detayları nelerdir, ne anlama gelmektedir?
FATURALAMA LİMİTİ: Faturalama alt limiti vergiler dahil 15 TL' dir. Vergiler dahil 15 TL' nin altındaki kullanımlarınız 3 ayda bir faturalandırılacaktır.
ÖN ÖDEME: Türk Telekom İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından gerekli görüldüğü takdirde; abonelerden, yaptıkları görüşmelere ait tutarın, peşin ve nakden tahsil edilmesi ile düzenlenecek, ilk faturadan düşülecek tutardır.
AYLIK ÜCRETLER: Seçilen tarifeye ve alınan hizmetlere göre aylık olarak yansıtılan kullanımlar haricinde alınan hizmetlerin bedelidir.
KULLANIM ÜCRETLERİ: Yurtiçi ve yurtdışı konuşma, kısa mesaj gönderme, GPRS ve diğer tüm Türk Telekom servislerini kullanma ücretlerinin toplamıdır.
DİĞER ÜCRETLER: Kullanımlar haricinde numara değişikliği, tarife değişikliği, gecikme bedeli, indirimler gibi vergiye tabi olan diğer fatura giderleridir.
İNDİRİMLER: Türk Telekom tarafından yapılan kampanyalar kapsamında kazanılan tutarlardır.
GECİKME FAİZİ: 10.01.2020 itibarıyla fatura bedelinin son ödeme tarihine kadar ödenmemesi halinde gecikme faizi son ödeme tarihinden itibaren aylık %1,6 oranında uygulanacaktır.
DEVLETE ÖDENEN VERGİLER: Kanun gereği KDV, Özel İletişim Vergisi ile Telsiz Kullanım ve Ruhsat Ücretleri olarak devlete aktarılan tutarlardan oluşmaktadır.
DOLAŞIMDA ALINAN, GÖNDERİLEN: Türk Telekom hattınızı kullanarak yurtdışında yapmış olduğunuz aramalar ile cevaplamış olduğunuz çağrıların ücretlendirilmesi ile ilgili olup, kullandığınız operatör tarafından Türk Telekom'a bildirilmektedir.
YURTDIŞI KULLANIM: Türk Telekom hattınızı kullanarak Türkiye' den yurtdışına yapmış olduğunuz aramalar ile SMS vb. hizmetleri içermektedir.
Ayrıntılı fatura detayımı nasıl alabilirim?
Ayrıntılı fatura detayı, görüşmelerinizin "görüşülen numara", "tarih", "saat", "süre" ve "tutar" gibi detaylarını içeren dökümandır.
Ayrıntılı fatura servisinizi aktif ettiğinizde her ay faturayla beraber gönderilir.
Ayrıntılı fatura talebinizi şirket yetkiliniz, Ttmobil.com.tr Online İşlemler'de "Fatura Bilgi Servisleri" menüsünden Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni (4445444) arayarak yapabilirler.
Posta yoluyla gönderilen detaylı fatura servisi için ücret tüm vergiler dahil 74,75 Kr/sayfa'dır. 20. sayfadan sonraki detay sayfalar ücretlendirilmemektedir.
E-posta yoluyla gönderilen detaylı fatura servisi ücretsizdir.
Fatura adresimi nasıl değiştirebilirim?
Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni (444 5 444) arayarak, Türk Telekom ofis ve bayilerinden fatura adresinizi öğrenebilir ve fatura adres değişikliği yapabilirsiniz.
Faturamı e-posta adresime gönderebilir misiniz?
E-fatura, faturalarınızın Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen standartlar çerçevesinde, güvenli elektronik imzalı dijital belge olarak oluşturulmasıdır.
E-fatura aboneliğinizi şirket yetkiliniz online işlemlerden, Türk Telekom bayilerinden, 4445444'ü arayarak başlatabilirler.
*E-fatura kağıt fatura ile birebir aynıdır. Eğer detaylı fatura talebiniz varsa, e-faturanız da detaylı olarak ulaşacaktır.
Limitli faturalama nedir?
Bireysel, Kamu ve kurumsal tarifelerde olan müşterilerimizin, 15 TL ve altındaki tutarda çıkan faturaları basılmamaktadır.
15 TL ne zaman aşılırsa fatura o zaman otomatik olarak basılacaktır. Sadece yeni aktivasyon/deaktivasyon durumunda ve Mart, Haziran, Eylül ve Aralık aylarında tüm müşterilerimize tutar gözetmeksizin fatura basılır.
Hattım fatura borcu nedeniyle kapanırsa ne kadar ücret öderim?
20.05.2024 tarihi itibari ile gecikme faizi oranı kurumsal müşteriler için; aylık %5,75 (günlük 0,19) gecikme bedeli uygulanmaktadır.
Faturanızın son ödeme tarihi geçtiği halde ödenmemesi durumunda hizmetin sunumu giden aramalara kapatılarak kısıtlanabilir ya da gelen ve giden aramalara tamamen kapatılarak durdurulabilir. Kısıtlama/durdurma işleminden önce aboneye bilgilendirme yapılmaktadır.
Hattın kısıtlanmasına/durdurulmasına neden olan faturalar ödendikten sonra hizmetin sunumuna devam edilir.
7 Mayıs 2024 tarihinden itibaren kısıtlanmış/durdurulmuş olan hatlar için tek yönlü/çift yönlü kapama ücreti işlem başına vergiler dahil 139,27TL olarak güncellenmiştir.
Bir takvim yılındaki "borç nedeniyle" ilk kapama işlemi için söz konusu ücret faturanıza yansıtılmayacaktır.
Kurumsal müşterilerde borcundan dolayı aramaya veya aranmaya kapatılan mobil hatlar için müşteri bazlı yansıtılan tek yönlü/çift yönlü kapama ücreti 1 Eylül 2018 itibari ile her bir hat için ayrı ayrı yansıtılmaya başlanmıştır. 6 Mart 2020 itibariyla M2M hatları internet kullanımına kapatıldığında tek yönlü/çift yönlü kapama ücreti aşağıda şekilde yansıtılacaktır.
*Ücret yukarıda belirtilen tek yönlü/çift yönlü kapama ücretidir.
Ücretlendirme yukarıdaki kural çerçevesinde devam edecektir.
Kısıtlanmış ve kapama ücreti yansımış olan hatlar için daha sonra hizmetin tamamen durdurulması durumunda, tekrar kapama ücreti alınmayacaktır. Hizmetin sunumu kısıtlanmadan direkt durdurulan hatlar için ise gelen ve giden aramalara tamamen kapatma işlemi için söz konusu ücret faturanıza yansıtılacaktır.