Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yayınlanan 2024 Yılı Telekomünikasyon Hizmetleri Ücret Tarifesi uyarınca; sizin adınıza devlete ödenen vergiler aşağıda belirtilmiştir.

Telsiz Kullanım Ücreti

Faturalı ve Faturasız bütün aboneler için yıllık 179,28 TL’dir ve 12 eşit takside bölünerek aylık olarak tahsil edilir.

Yeni Tesis Özel İletişim Vergisi

Yeni Hat tesisinde alınır, yıllık 400 TL’dir. Faturasız müşterilerden yeni hat tesisi esnasında peşin olarak tahsil edilirken, faturalı müşterilerin faturasına 12 eşit taksite bölünerek yansıtılır.

Telsiz Ruhsat Ücreti

Yeni Hat tesisinde alınır, yıllık 179,28 TL’dir. Faturasız müşterilerden yeni hat tesisi esnasında peşin olarak tahsil edilirken, faturalı müşterilerin faturasına 12 eşit taksite bölünerek yansıtılır.

Damga Vergisi

Islak veya elektronik olarak imzalanan sözleşmelerde yer alan en yüksek parasal tutarın %0,948'i olarak hesaplanır. ​ ​

Geçerli DurumlarVergi TürüYıllık Toplam TutarFaturalı MüşterilerFaturasız Müşteriler
Yeni GSM abonesiTelsiz Ruhsatname Ücreti179,28 TL/YILAylık 179,28 TL/12Yeni Hat Tesisi esnasında peşin olarak tahsil edilir.
Mevcut ve Yeni AbonelerTelsiz Kullanım Ücreti179,28 TL/YILAylık 179,28 TL/12Aylık 14,94 olarak tahsil edilir.

Telsiz Kullanım Ücreti Detayları​

  • Faturasız hat sahibi müşterilerimiz, tahsil edilmemiş Telsiz Kullanım Vergi borcu tutarlarını; mobil hatlarından *123# ‘yi tuşlayarak, “Telsiz” yazıp 5555’e SMS göndererek, 444 1 444 Müşteri Hizmetlerinden veya Türk Telekom Mağazalarından öğrenebilirler.
  • Farklı operatöre numara taşıma işlemi yapan faturasız hat sahibi müşterilerimizin ilgili yıla ait kalan Telsiz Kullanım Ücreti borcu; numarasını taşıdığı operatöre devredilir. KVKK'nin 11. maddesi kapsamındaki haklarınıza turktelekom.ly/gizlilikveguvenlik adresinden ulaşabilirsiniz.
  • Başka operatörde faturasız hat sahibi olup TT Mobil'e numarasını faturasız olarak taşıyan müşterilerimizin ilgili yıla ait kalan Telsiz Kullanım Ücreti; kalan aylarda taksitler halinde tahsil edilir.
  • Faturalı mobil hattan faturasız mobil hatta geçiş sonrasında düzenlenecek olan son dönem faturasına, o yılın sonuna dek tahsil edilmesi gereken Telsiz Kullanım Ücreti tutarı toplu olarak yansıtılmaktadır. Bu ödemeye istinaden faturasıza dönüştürülmüş olan hattan, o yılın sonuna kadar Telsiz Kullanım Ücreti tahsil edilmeyecektir.
  • Farklı operatöre numara taşıma işlemi yapan faturalı hat sahibi müşterilerimizin düzenlenecek olan son dönem faturasına, o yılın sonuna dek tahsil edilmesi gereken Telsiz Kullanım Ücreti tutarı toplu olarak yansıtılmaktadır.
  • Numara değişikliği işleminde Telsiz Kullanım Ücreti borcu yeni numaraya aktarılır ve taksitler halinde alınmaya devam edilir.
  • Faturasız hat deaktivasyon işlemlerinde müşterilerin son TL bakiyesinden, o yılın sonuna dek tahsil edilmesi gereken Telsiz Kullanım Ücreti tutarı toplu olarak düşmektedir.
  • Faturalı hat deaktivasyon işlemlerinde müşterilerin düzenlenecek olan son dönem faturasına, o yılın sonuna dek tahsil edilmesi gereken Telsiz Kullanım Ücreti tutarı toplu olarak yansıtılmaktadır.

Dijital Kurye Ücreti

Online satış kanalından numara taşıma ve yeni hat tesisi ile faturalı tarifelere yapılan başvuruların aktivasyon işlemlerinde Dijital kurye ücreti 120 TL olarak on taksit şeklinde faturaya yansıtılır.​

​​​

Fatura tutarımı nasıl öğrenebilirim?

FATURA servisi ile, Türk Telekom hattınıza ait fatura bilgilerinizi cep telefonunuzun mesajlar bölümüne girip "FATURA" yazarak 5555'e göndererek kolaylıkla öğrenebilirsiniz. Cep telefonunuza gelecek olan mesaj ile son döneme ait fatura tutarınızı, son ödeme tarihinizi ve varsa ödenmemiş faturalarınızı öğrenebilirsiniz.​

Faturamı nasıl ödeyebilirim?​​​

  • ​​​​Faturalarınızı şirket yetkiliniz wwww.turktelekom.com.tr sayfasındaki Online İşlemler menüsünü seçip, açılan sayfadaki Fatura işlemleri / Kredi Kartıyla Fatura Ödeme menüsünü kullanarak Güvenlik şifresiyle ödeyebilirler
  • Tüm Türk Telekom İletişim Merkezleri'nden şirket yetkiliniz kredi kartıyla ve/veya nakit olarak faturaları ödeyebilir veya kredi kartından otomatik ödeme talimatı verebilirler.
  • Türk Telekom logolu Garanti Kolay Vezne'lerden nakit olarak faturalarınızı ödeyebilirsiniz. Ödeme N​​oktaları için tıklayınız.
  • PTT*'nin Online Şubeleri'nden ve Acentelikleri'nden ​fatura ödemelerini yapabilirsiniz
  • ​​​Yapı Kredi Bankası ATM'lerinden faturalarınızdaki barkodu okutarak da ödemenizi yapabilirsiniz.

1 Temmuz 2011 tarihinden itibaren PTT şubelerinin gişelerinden yapılan ödemelerde, 1 TL işlem ücreti uygulanacaktır.

Güncel fatura tutarımı nasıl öğrenebilirim?

GUNCEL servisi ile, Türk Telekom hattınıza ait en güncel fatura bilginizi kolaylıkla öğrenebilirsiniz. Cep telefonunuzun mesajlar bölümüne girip "GUNCEL" yazarak 5555'e gönderin ya da *100#'yi tuşlayın. Cep telefonunuza gelecek olan mesaj ile son birkaç güne kadar olan faturalanmamış kullanım tutarınızı öğrenebilirsiniz. Bu tutara vergiler, indirimler, son günlerdeki kullanımınız ve sabit ücret dahil değildir.

Bu servis sadece faturalı hatlar içindir.

Güncel sorgulamalar için herhangi bir ücret ödemezsiniz. Bu servis ile ses, SMS ve internet kullanımlarınız için son 6 saat hariç; faturalanmamış kullanım tutarınızı öğrenebilirsiniz.

Fatura Bilgisi servisinden turktelekom.com.tr/mobil Online İşlemler menüsü veya Türk Telekom Müşteri Hizmetleri (4445444) Sesli Yanıt Sistemi üzerinden de yararlanabilirsiniz.​

Faturamın son ödeme tarihini değiştirebilir miyim?​​​

Son ödeme tarihi değiştirilememektedir.

Faturamda yer alan kalemlerin detayları nelerdir, ne anlama gelmektedir?​​​

FATURALAMA LİMİTİ: Faturalama alt limiti vergiler dahil 15 TL' dir. Vergiler dahil 15 TL' nin altındaki kullanımlarınız 3 ayda bir faturalandırılacaktır.

ÖN ÖDEME: Türk Telekom İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından gerekli görüldüğü takdirde; abonelerden, yaptıkları görüşmelere ait tutarın, peşin ve nakden tahsil edilmesi ile düzenlenecek, ilk faturadan düşülecek tutardır.

AYLIK ÜCRETLER: Seçilen tarifeye ve alınan hizmetlere göre aylık olarak yansıtılan kullanımlar haricinde alınan hizmetlerin bedelidir.

KULLANIM ÜCRETLERİ: Yurtiçi ve yurtdışı konuşma, kısa mesaj gönderme, GPRS ve diğer tüm Türk Telekom servislerini kullanma ücretlerinin toplamıdır.

DİĞER ÜCRETLER: Kullanımlar haricinde numara değişikliği, tarife değişikliği, gecikme bedeli, indirimler gibi vergiye tabi olan diğer fatura giderleridir.

İNDİRİMLER: Türk Telekom tarafından yapılan kampanyalar kapsamında kazanılan tutarlardır.

GECİKME FAİZİ: 10.01.2020 itibarıyla fatura bedelinin son ödeme tarihine kadar ödenmemesi halinde gecikme faizi son ödeme tarihinden itibaren aylık %1,6 oranında uygulanacaktır.

DEVLETE ÖDENEN VERGİLER: Kanun gereği KDV, Özel İletişim Vergisi ile Telsiz Kullanım ve Ruhsat Ücretleri olarak devlete aktarılan tutarlardan oluşmaktadır.

DOLAŞIMDA ALINAN, GÖNDERİLEN: Türk Telekom hattınızı kullanarak yurtdışında yapmış olduğunuz aramalar ile cevaplamış olduğunuz çağrıların ücretlendirilmesi ile ilgili olup, kullandığınız operatör tarafından Türk Telekom'a bildirilmektedir.

YURTDIŞI KULLANIM: Türk Telekom hattınızı kullanarak Türkiye' den yurtdışına yapmış olduğunuz aramalar ile SMS vb. hizmetleri içermektedir.

Ayrıntılı fatura detayımı nasıl alabilirim?​​​

Ayrıntılı fatura detayı, görüşmelerinizin "görüşülen numara", "tarih", "saat", "süre" ve "tutar" gibi detaylarını içeren dökümandır.

Ayrıntılı fatura servisinizi aktif ettiğinizde her ay faturayla beraber gönderilir.

Ayrıntılı fatura talebinizi şirket yetkiliniz, Ttmobil.com.tr Online İşlemler'de "Fatura Bilgi Servisleri" menüsünden Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni (4445444) arayarak yapabilirler.

Posta yoluyla gönderilen detaylı fatura servisi için ücret tüm vergiler dahil 74,75 Kr/sayfa'dır. 20. sayfadan sonraki detay sayfalar ücretlendirilmemektedir. ​​​

E-posta yoluyla gönderilen detaylı fatura servisi ücretsizdir.

Fatura adresimi nasıl değiştirebilirim?

Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni (444 5 444) arayarak, Türk Telekom ofis ve bayilerinden fatura adresinizi öğrenebilir ve fatura adres değişikliği yapabilirsiniz.

Faturamı e-posta adresime gönderebilir misiniz?​​​

E-fatura, faturalarınızın Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen standartlar çerçevesinde, güvenli elektronik imzalı dijital belge olarak oluşturulmasıdır.

E-fatura aboneliğinizi şirket yetkiliniz online işlemlerden, Türk Telekom bayilerinden, 4445444'ü arayarak başlatabilirler.

*E-fatura kağıt fatura ile birebir aynıdır. Eğer detaylı fatura talebiniz varsa, e-faturanız da detaylı olarak ulaşacaktır.

Limitli faturalama nedir?​​​

Bireysel, Kamu ve kurumsal tarifelerde olan müşterilerimizin, 15 TL ve altındaki tutarda çıkan faturaları basılmamaktadır.

15 TL ne zaman aşılırsa fatura o zaman otomatik olarak basılacaktır. Sadece yeni aktivasyon/deaktivasyon durumunda ve Mart, Haziran, Eylül ve Aralık aylarında tüm müşterilerimize tutar gözetmeksizin fatura basılır.

Hattım fatura borcu nedeniyle kapanırsa ne kadar ücret öderim?​​​​

20.05.2024 tarihi itibari ile gecikme faizi oranı kurumsal müşteriler için; aylık %5,75 (günlük 0,19) gecikme bedeli uygulanmaktadır.

Faturanızın son ödeme tarihi geçtiği halde ödenmemesi durumunda hizmetin sunumu giden aramalara kapatılarak kısıtlanabilir ya da gelen ve giden aramalara tamamen kapatılarak durdurulabilir. Kısıtlama/durdurma işleminden önce aboneye bilgilendirme yapılmaktadır.

Hattın kısıtlanmasına/durdurulmasına neden olan faturalar ödendikten sonra hizmetin sunumuna devam edilir.

7 Mayıs 2024 tarihinden itibaren kısıtlanmış/durdurulmuş olan hatlar için tek yönlü/çift yönlü kapama ücreti işlem başına vergiler dahil 139,27TL olarak güncellenmiştir.

Bir takvim yılındaki "borç nedeniyle" ilk kapama işlemi için söz konusu ücret faturanıza yansıtılmayacaktır.

Kurumsal müşterilerde borcundan dolayı aramaya veya aranmaya kapatılan mobil hatlar için müşteri bazlı yansıtılan tek yönlü/çift yönlü kapama ücreti 1 Eylül 2018 itibari ile her bir hat için ayrı ayrı yansıtılmaya başlanmıştır. 6 Mart 2020 itibariyla M2M hatları internet kullanımına kapatıldığında tek yönlü/çift yönlü kapama ücreti aşağıda şekilde yansıtılacaktır.


M2M Hat AdediYansıtılacak Ücret Adedi*
1-10 Adet1
11-20 Adet2
21-30 Adet3
31-40 Adet4

*Ücret yukarıda belirtilen tek yönlü/çift yönlü kapama ücretidir.

Ücretlendirme yukarıdaki kural çerçevesinde devam edecektir.

Kısıtlanmış ve kapama ücreti yansımış olan hatlar için daha sonra hizmetin tamamen durdurulması durumunda, tekrar kapama ücreti alınmayacaktır. Hizmetin sunumu kısıtlanmadan direkt durdurulan hatlar için ise gelen ve giden aramalara tamamen kapatma işlemi için söz konusu ücret faturanıza yansıtılacaktır.


Geçmiş ay çağrı detaylarımı ve fatura bilgilerimi nasıl öğrenebilirim?

Hattınıza ait geçmiş ay çağrı detaylarınızı şirket yetkiliniz,

  • Turktelekom.com.tr'u O​nline İşlemler Web raporlama menüsünden görüntüleyebilir,
  • Türk Telekom Müşteri Hizmetleri (444 5 444) aracılığıyla e-posta adreslerine alabilirler.

Tarife ve kampanyalardan tanımlanan dakika/sms/internet kalan miktarını nasıl öğrenebilirim?

Tarife, Paket ve Kampanyalara ait kalan toplam sürenizi, SES yazıp 5555'a SMS göndererek öğrenebilirsiniz.

Kamu tarifelerindeki grup içi kullanım süresini DAKIKA yazıp 5555'a SMS göndererek öğrenebilirsiniz.

SMS yazıp 5555'e SMS göndererek, kalan internet kullanımını öğrenebilirsiniz.

INTERNET yazıp 5555'e SMS göndererek, kalan internet kullanımını öğrenebilirsiniz.

Ayrıca KALAN yazıp 5555'e SMS göndererek kalan konuşma,SMS ve internet kullanımlarınızı toplu olarak da öğrenebilirsiniz.

*Gönderilen SMS'ler son 2 saat öncesinin bilgilerini içerir.​​

Tarife ve kampanyalardan hattıma tanımlanan dakika/sms/internet bittiğinde SMS ile bilgilendirilecek miyim?

Tarife ve kampanyalardan hattınıza tanımlı dakika/sms/internet haklarınızın %80'i ve %100'ü dolduğunda SMS ile bilgilendirilirsiniz*.

*Gönderilen SMS'ler son 2 saat öncesinin bilgilerini içerir.​​

Türk Telekom faturalı hattımın ne kadar süre öncesine ait çağrı detayını talep edebilirim?​​​

Faturalı Hatlarda talep tarihinizden en fazla 1 yıl önceki döneme ait görüşme detaylarını alabilirsiniz.

Türk Telekom hattımın tarife değişikliği işlemi için herhangi bir süre kısıtlaması var mı?

Dilediğiniz sayıda tarife değişikliği yapabilirsiniz, ancak faturalı hatlar için bir fatura dönemi geçmesi gerekir.

​Kurumsal tarifelerinize nasıl abone olabilirim?

Kurumsal tarifeye, kurumsal hat satışı yetkisi olan Türk Telekom İletişim Merkezlerinden abone olabilirsiniz. Satış yetkisi olan Türk Telekom İletişim Merkezlerinin listesi için lütfen tıklayınız.

Çok sayıda SMS göndermek istiyoruz. Toplu SMS gönderebileceğimiz bir servisiniz var mı ve en fazla kaç adet Kurumsal SMS gönderebilirim?

Kurumsal SMS Servisi, kurumların, cep telefonu olan müşterilerine ya da çalışanlarına Türk Telekom'un SMS altyapısı yoluyla bilgilendirici SMS'leri toplu olarak göndermesini sağlar.

Promosyonları, yeni ürün lansmanlarını birebir pazarlama ile müşterilere doğrudan duyurma ve uygun maliyetli toplu iletişim imkanı sağlayan bu servis ayrıca;​

  • ​Müşteriler ile interaktif bilgi alış verişinde bulunabilme,
  • Başarı ile gönderilen ya da gönderilemeyen SMS'ler hakkında detaylı raporlama,
  • Uygulamaya uygun farklı gönderim metodları sunmaktadır.

Talep ettiğiniz Kurumsal SMS adedine göre taahhütlü ve taahhütsüz Kurumsal SMS seçenekleri ve Kurumsal SMS servisi ile ilgili daha detaylı bilgi içintıklayınız.

Web raporlama nedir? Nasıl yararlanabilirim?

Web raporlama servisi ile şirket hatlarınızın tüm detaylarına hat bazlı ulaşabilirsiniz. Web raporlama servisine Online İşlem Merkezinden ulaşabilirsiniz. Detaylı bilgi için Türk Telekom Müşteri Hizmetlerini 4445444'ü arayabilirsiniz.

MobilPOS cihazını nasıl ve nerede kullanabilirim?

MobilPos Türk Telekom GSM şebekesini kullanarak kablosuz kredi kart terminali hizmeti verme imkanı sağlayan bir servistir.​​

POS terminalinizin içindeki Türk Telekom SIM kartı sayesinde kabloya bağlı kalmadan müşterilerinize konumdan bağımsız olarak her yerde kredi kartlı alışveriş imkanı vermektedir.​​

Numaramı değiştirebilir miyim?

Numaranızı her fatura döneminde en fazla 1 defa olmak üzere değiştirmeniz mümkündür. İşlem ücreti 106,98 TL olup, işlemi 4445444 müşteri hizmetlerinden gerçekleştirebilirsiniz.


​Data paketi olmayan abonelerimiz için internet kullanım uyarısıdır.

1 Nisan itibariyle BTK tarafından çıkarılan karara göre ücretli internet paketi veya tarifesinde internet faydası olmayan abonelerden 1 defaya mahsus internet onayı alınacaktır.

Müşterilerimiz İNTERNET ONAY yazıp 5555’e ücretsiz gönderip onay verebilirler.

Telefonuma internete bağlanmak için onay vermem gerektiğini bildiren bir SMS geldi, detayı nedir?

1 Nisan itibariyle mobil hattınıza tanımlı ücretli bir internet faydası yok ise, internete bağlanabilmek için onay vermeniz gerekmektedir. Onay verdiğinizde internet bağlantınızı gerçekleştirebilirsiniz.

Paketsiz internet kullanım onayı hangi durumlarda istenir?

1 Nisan tarihi itibariyle müşterilerin hatlarında ücretli bir internet faydası yoksa yapılacak ilk paketsiz internet kullanımında, internet erişimi içi müşterilerden SMS ile onay istenir. SMS’e onay veren müşterilerin internet erişimlerine izin verilir. Hattında ücretsiz/hediye internet tanımlı müşteriler de izinsiz sayılmaktadır. Bu müşterilerinden de yapacakları ilk paketsiz ücretli kullanımda internet erişimi için onay istenecektir.

Hangi müşterilerin paketsiz internet erişim onayı vermesi gerekmez?​​​

1 Nisan itibariyle üzerinde tanımlı ücretli data paketi ve tarifesinde data faydası olan müşterilerden izin alınmayacaktır.

Paketsiz internet kullanım onayı verince nasıl ücretlendirileceğim?

Paketsiz internet kullanım onayı verdiğinizde, mobil hattınıza tanımlı ücretsiz bir internet faydası var ise, kullanımlarınız hattınıza tanımlı bu fayda üzerinden düşecektir. Mobil hattınıza tanımlı ücretsiz bir internet faydası yok ise, onay vermeniz durumunda kullanımlarınız tarifenizin standart fiyatı üzerinden ücretlendirilecektir.

strong>Paketsiz internet kullanım onayını nasıl verebilirim?

SMS ile paketsiz internet kullanım onayı vermek için INTERNET ONAY yazıp 5555’e gönderebilirsiniz. Aynı zamanda müşteri hizmetlerinden onay verebilirsiniz.

Şirketimin yetkilisi hattımı internete kapattırmadıysa ben kurumsal hat için paketsiz internet kullanım onayı verebilir miyim?

Evet, hattın tanımlı olduğu şirket yetkilisi hattı internete kapattırmadıysa sms ile onay verebilirsiniz.

Kurumsal müşteriler internetlerini açıp/kapatabilir mi?

Kurumsal mobil hatlar için internet açma/kapama işlemleri şirket yetkilisi tarafından, müşteri hizmetleri veya satis yöneticisi aracılığıyla yapılabilmektedir.


Faturalı hattımı faturasız hatta çevirmek istiyorum, ne yapmam gerekir?

Şirket yetkiliniz kimlik belgesi ve imza sirküleri ile Türk Telekom mağazalarına başvuru yaparak ya da 4445444 Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni arayarak taleplerini iletebilirler.

Faturasız hatta geçmem için fatura kesim tarihimi beklemem gerekiyor mu?

Faturasız hatta geçmek için fatura kesim tarihini beklemeniz gerekmemektedir.

Faturasız hattıma ait borcumu ödemedim ancak yine de faturasız hatta geçiş yapabilir miyim?

Faturalı hattınızın son ödeme günü geçmemiş faturası bulunuyor ise, faturasız hatta geçiş yapabilirsiniz. Son ödeme tarihi geçmiş faturanız bulunuyor ise, öncelikle faturanızın ödenmesi gerekir.

Faturalı hattıma ait internet paketlerim, bedava dakikalarım ve servislerim faturasız hattıma taşınacak mı?

Bedava dakika, paket ve servisleriniz faturasız hattınıza taşınmaz.

Faturalı hattan faturasız hata geçişte SIM kartımı değiştirmem gerekecek mi?

Faturasız hattan faturalı hatta geçişte SIM kartınızı değiştirmeniz gerekmemektedir.