Her gereksinime hitap eden ADSL paketlerinden size en uygun olanını seçin, ADSL ile yüksek hızda internet erişim hizmetini kesintisiz alın.
ULTRANET nedir? ULTRANET ile hangi avantajlar sunulur?
Ultranet paketleri ADSL ve VDSL teknolojisini kullanan 16 Mbps'e kadar hızlı ve kesintisiz internet sunan internet erişim paketleridir.
Asymmetric Digital Subscriber Line sözcüklerinin baş harflerinden oluşan ADSL (Asimetrik Sayısal Abone Hattı), mevcut telefonlar için kullanılan bakır teller üzerinden yüksek hızlı veri, ses ve görüntü iletişimini aynı anda sağlayabilen bir modem teknolojisidir. Türk Telekom, ADSL ile internet kullanıcılarına aşağıdaki faydaları sağlıyor;
Yüksek Hızda Kesintisiz İnternet Erişimi
ADSL internet kullanıcılarına minimum (1 Mbps)
Maksimum 16384 Kbps (16 Mbps) arasında mevcut paketlerde alternatif hız seçenekleri sunar,
24 Saat Kesintisiz Bağlantı
ADSL, İnternet kullanıcılarına sürekli bağlantı olanağı sağlar.
Aynı Telefon Hattı Üzerinden İnternet ve Konuşma
ADSL, İnternet kullanıcılarına aynı telefon hattı üzerinden ikinci bir telefon hattına gerek kalmadan aynı anda İnternet erişimi ve telefonda konuşma olanağı sağlar.
Size Özel Hat
ADSL kullanıcıları kendilerine ayrılmış olan özel bant genişliğini kullanırlar. İnternete erişirken telefon hattının meşgul olması gibi bir durum söz konusu olmaz.
Sayısal Teknoloji
ADSL, İnternet kullanıcılarına sayısal teknolojinin sağladığı tüm olanakları sunar. İnternete bağlanamama ve kesinti gibi durumlar ortadan kalkar. Sayısal teknoloji farkıyla İnternet üzerinden eş zamanlı ses ve görüntü aktarımına olanak sağlar.
7 gün 24 saat Müşteri Hizmetleri desteği
7 gün 24 saat 444 1 444'ten Türk Telekom Müşteri Hizmetleri desteği sağlanmaktadır.
ULTRANET hizmetinden kimler yararlanabilir?
ADSL hizmetinden yeni abone olacak tüm bireysel ve kurumsal müşteriler yararlanabilir.
ULTRANET hizmeti ile sunulabilen bireysel internet paketleri ve ücretleri nelerdir?
ADSL hizmeti ile sunulabilen
https://www.turktelekom.com.tr hakkında detaylı bilgi için tıklayın.
ULTRANET'e hangi kanallardan başvuru yapılabilir?
ADSL hizmeti ve tercih edilen ADSL paketine abonelik için Türk Telekom Ofisleri'nden, Türk Telekom Mağazaları'nden, 444 1 444 Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'nden, 6606'ya kısa mesaj göndererek veya
https://onlineislemler.turktelekom.com.tr 'den öğrenebilirsiniz.
Kullanıcı adı ve/veya şifre değişikliği nasıl yapılır?
Kullanıcı adınının unutulması durumunda veya değişiklik yapmak için
Kullanıcı adınızı unuttuysanız 444 1 444 Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni arayarak öğrenebilirsiniz.
Kullanıcı adınızı değiştirmek için ise bağlı olduğunuz Türk Telekom Ofisi’ne müracaat edebilirsiniz. Kullanıcı adı değişikliği için ADSL müşterisi tarafından şahsen veya vekaletle başvuru yapılması gerekmektedir. Değiştirme işlemi ücretli olup bir sonraki dönem Türk Telekom faturasına yansıtılır.
Şifrenin unutulması durumunda veya değişiklik yapmak için;
Şifrenizi unuttuysanız veya değiştirmek istiyorsanız
Türk Telekom Tek Şifre sayfasından gerekli işlemleri yapabilirsiniz.
Fatura adresi nasıl değiştirilebilir?
444 1 444 Türk Telekom Müşteri Hizmetleri’ni arayarak veya bağlı olduğunuz Türk Telekom Ofisi’ne giderek adresinizi değiştirebilirsiniz. Adres değişikliği başvurusu ADSL hattı müşterisi tarafından ve kimlik ibrazı ile yapılabilir.
ULTRANET'in bağlı olduğu sabit telefon numarası nasıl değiştirilebilir?
ADSL hattınızın bağlı olduğu sabit telefon numarasını değiştirmek için Türk Telekom Ofisleri’ine müracat etmeniz gerekmektedir.
ULTRANET hizmeti, birden fazla bilgisayarda kullanabilir mi?
Aynı daire içinde, birden fazla bilgisayarda kullanabilir. Ancak bağlantı hızı, birden fazla bilgisayar bağlanması durumunda düşebilir. Bağlantı paketindeki hız, tek bilgisayar için geçerli olan maksimum hızı belirtmektedir.
ADSL hizmetinin başka bir daire veya işyerindeki kullanıcılar ile paylaşılması yasal değildir.
Aylık Kullanım Miktarı olan paketlerde, Aylık Kullanım Miktarı durumu nasıl öğrebilebilir?
Aylık Kullanım Miktarı'nın kullanılan kısmı,
www.turktelekom.com.tr’de
Sorgulama alanından, kullanıcı ismi ve şifre ile giriş yapılarak takip edilebilmektedir.
Adil Kullanım Noktası (AKN) Uygulaması Nedir? Detayları Nelerdir?
Türk Telekom 1 Ocak 2019 itibarıyla AKN'li paketten hizmet alan müşterilere ücretsiz olarak Limitsiz Hizmet sunmaya başlamıştır.
Download ve upload hızı nedir?
Download İnternetten dosya indirme hızını, upload dosya yükleme hızını gösterir.
ULTRANET paketleri ile hangi hızlar (download ve upload) sunulmaktadır?
ADSL paketleri ile sunulan hızlar aşağıdaki tabloda yer almaktadır.
ADSL paketleri Hız Bilgisi
Paket Adı | Download Hızı | Upload Hızı |
---|
1Mbps 1GB | 1 Mbps | 256 Kbps |
1Mbps 2GB | 1 Mbps | 256 Kbps |
ULTRANET6 | 16 Mbps'ye kadar | 800 Kbps |
ULTRANET LİMİTSİZ | 16 Mbps'ye kadar | 800 Kbps |
ULTRANET bağlantı hızı değişir mi, hız nelerden etkilenir?
ADSL hizmeti ile sunulan internet paketlerinde erişim hızı olarak belirtilen hızlar, bağlantı yapılan yerde ulaşılabilecek maksimum hızı ifade etmektedir. Telefon hattı müşteriye ayrılmış olmakla birlikte, internet erişim hızı, telefon altyapısının kalitesine göre, özellikle yoğun kullanımın olduğu saatlerde, ifade edilen maksimum hızların altına düşebilmektedir. İnternet erişimi, telefon hattından, İnternet servis sağlayıcısına ulaşana kadar aşağıdaki faktörlerden etkilenir;
-
Kullanılan Bilgisayarın Durumu: Kullanılan bilgisayarın konfigürasyonu ve durumu internet kullanımını etkiler. Örneğin, bilgisayara interneti kullanan bir virüs bulaşmışsa, bu virüsle interneti paylaşmak durumunda kalınır. Bu durum kullanım hızını düşürür. Ya da bilgisayarda yüklü olan bazı programlar güncel sürümlerini internetten otomatik olarak yüklemesi için ayarlandıysa, bu yükleme sırasında internette gezinti hızı yavaşlayabilir.
-
Aynı hat üzerinden kullanım yapan kullanıcı sayısı: Aynı bağlantı üzerinden birden fazla kullanıcı tarafından kullanım yapılması durumunda bağlantı hızı düşecektir.
-
Telefon Hattının Kalitesi: Telefon hattı, ADSL erişiminin kalitesini belirleyen en önemli etkenlerden biridir. Telefon hattı olarak döşenmiş olan bakır kablo, ince bir kablo ise aynı anda daha az veri taşınır. Kabloda olabilecek etkileşimlerden ya da başka sebeplerden kaynaklı gürültüler, ADSL erişiminin yavaşlamasına ya da sağlanamamasına sebep olabilir.
-
Telefon Santrallerindeki Yoğunluk: Telefon santrallerindeki yoğunluk, müşterinin veri trafiği, İnternet servis sağlayıcının İnternet bulutuna ulaşamadan sıkışmasına ve yeterli veriyi sağlayamamasına sebep olur.
-
Telefon Santraline Uzaklık: ADSL, uzaklık arttıkça hızın azaldığı bir iletişim teknolojisidir.
-
Telefon Santrallerinde Kurulu Merkezi ADSL Cihazlarının Performansı: Kullanılan merkezi cihazların performansı, ADSL erişiminizin hızını ve kesintisizliğini etkiler.
-
ADSL Modem/Router;ın Performansı: Kullandığınız cihazın performansı, ADSL erişiminizin hızı ve kesintisizliğini etkiler.
İnternet paketinin hızı, kullanıcının kullanım sıklığına göre değişmemektedir.
İnternete bağlantı sorunları için nereden destek alınabilir?
444 0 375 Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni arayarak destek alabilirsiniz.
ULTRANET hizmeti’nde paket değişikliği yapılabilir mi?
Evet. Paket değişikliği yapılabilir. Ancak herhangi bir kampanyada taahhüt devam ediyor ise paket değişikliği işleminde;
- Kampanya indirim dönemi devam ediyorsa sadece kampanyaya dahil aylık standart ücreti daha yüksek bir pakete geçiş yapılabilir,
- Kampanya indirim dönemi tamamlanmış ise kampanyaya dahil olan veya olmayan aylık standart ücreti daha yüksek bir pakete geçiş yapılabilir.
ULTRANET müşterisi, diğer hizmet türlerine (Yalın İnternet, Türk Telekom HİPERNET) geçebilir mi?
Evet. Mevcut internet müşterileri diğer hizmet türleri ile sunulan internet paketlerine geçiş yapabilir. Geçiş durumunda hizmet türüne bağlı olarak ek ücretler oluşabilecektir.
Yalın internet hizmeti ile sunulan tüm internet paketlerine geçiş nedeniyle oluşacak ek ücretler;
- Türk Telekom Yalın İnternet Erişim Ücreti(Aylık):20,39 TL
(Türk Telekom Yalın FİBERNET Hizmeti için aylık 20,39 TL) - Türk Telekom Yalın İnternet Geçiş Ücreti (1 Defalık): 10,20 TL
(fiyatlara tüm vergiler dahildir)
Türk Telekom HİPERNET paketlerine geçişlerde ek ücret yansımamaktadır (Türk Telekom Yalın HİPERNET paketleri için yukarıda belirtilen ücretler yansıyacaktır).
İnternet hizmetinde kampanyası devam eden müşteriler ise, kampanya koşullarına bağlı olarak Yalın İnternet hizmetine geçebilir. Geçiş yapılabilen kampanyalar için mevcut kampanya koşulları aynı şekilde devam eder.
ULTRANET müşterisinin, diğer hizmet türlerine geçmesi durumunda internet hizmet numarası değişir mi?
Hayır. İnternet'ten Yalın İnternet'e geçişte hizmet numarası değişmez.
Yeni aboneliklerde, ilk fatura ne zaman gelir? İlk faturaya hangi ücretler yansır?
İlk fatura, abonelik başlangıç tarihini takip eden ay başında düzenlenir. İlk faturada yer alacak ücretler;
- Abonelik başlangıç tarihinden ilk faturalama dönemine kadar olan kullanım bedeli
- Kampanyasız müşteriler için yürürlükteki ADSL paketinden hesaplanır,
- Kampanyalı müşteriler için abone olunan internet paketinin kampanyadaki indirimli ücret üzerinden hesaplanır
- Aktivasyon (bağlantı) ücretinin ilk taksidi,
- Modem satın alan müşteriler için, modem ücretinin ilk taksidi,
- Kotalı paket müşterileri için varsa kota aşım ücreti.
Yeni aboneliklerde bağlantı (aktivasyon) ücreti neden alınıyor?
ADSL hizmet talebinize istinaden bağlı olduğunuz telefon santralinde fiziksel olarak bir işlem yapılmaktadır. Bu nedenle, Türk Telekom faturasına 12 ay boyunca 22 TL ya da 24 ay boyunca 11 TL yansıtılacak şekilde bağlantı ücreti alınmaktadır.
İnternet hizmeti başka bir adrese nakledilebilir mi? Nasıl?
İnternet nakil işlemi Türk Telekom Ofisleri veya Türk Telekom Mağazaları'nden ya da 444 1 444 Müşteri Hizmetlerinden yapılabilmektedir. Nakil yaptırmak isteyen müşteri veya vekalet verdiği kişi, kimlik belgesi ile başvuru yapabilir. Sabit telefon hattı da yeni adrese taşınmak isteniyorsa, ADSL hizmetinin naklinin gerçekleştirilebilmesi için öncelikle sabit telefon hattının naklinin tamamlanması gerekir. Nakil işleminde müşterinin nakil adresinde bulunması gerekmektedir. Nakil işlemi ortalama 2, maksimum 15 gün içinde tamamlanmaktadır.
Nakil hakkında detaylı bilgi için tıklayın.
ULTRANET hizmeti nasıl devredilebilir?
İnternet aboneliğini isteğe bağlı olarak devretmek isteyen müşterinin, devralmak isteyen kişiyle birlikte Türk Telekom Ofis veya Türk Telekom Mağazaları'lerine başvurması gerekir. ADSL hizmetinin devri için internetin bağlı olduğu sabit telefon hattının da aboneliğini devir almak isteyen müşteriye devredilmesi gerekmektedir. Kampanyalı abonelerin devir işleminde kampanyaya özel bir koşul bulunmuyorsa devir sonrası taahhüt durumu korunur. Devir işlemi ücretli olup, internet hattı borç nedeniyle kapalı olan müşterilere ödeme gerçekleşinceye kadar devir işlemi yapılmaz.
Devir hakkında detaylı bilgi için tıklayın.
Devir işlemi gerçekleştirebilir miyim?
Evet, Devir işlemleri hakkında detaylı bilgi için lütfen
tıklayınız.
ULTRANET aboneliği bir süreliğine dondurulabilir mi?
Hat dondurma işlemi, Türk Telekom Ofislerinden ve 444 1 444 Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'nden hat sahibinin bizzat başvurusu ile yapılabilir. Hat dondurma hizmetinden, bir müşteri yılda en fazla 2 kez ve toplamda 6 ay (180 gün) süreyi aşmayacak şekilde faydalanabilir. Seçilen sürenin sonunda hat otomatik olarak açılır.
Hat dondurma süresi içinde olan kullanıcılar için aylık internet erişim ücreti alınmaz. İnternet erişim ücreti dışında kalan; kullanılan katma değerli hizmet ücretleri, taksit,hat dondurmadan dolayı yansıtılması gereken iadeler, geçen aydan devir eden ücretler var ise faturalandırılır.
Hat dondurma hakkında detaylı bilgi için tıklayın..
Statik IP nedir? Birden fazla statik IP adresi alınabilir mi?
ADSL hattı tesis edildiğinde, aksi belirtilmemişse internet'e Dinamik IP ile bağlanılır (IP numarası, Internet'e giren herkese sistem tarafından verilen kimlik numarasıdır).
Bilgisayarına uzaktan erişim yada bir web sayfası yayımı olanağı isteyen kullanıcının Statik IP sahibi olması gerekir (Örneğin:Video konferans, Uzak Masaüstü Yönetimi, Oyun Sunucusu v.b. işlemlerde). Yani Statik IP adresi alınması durumunda yapılan her bağlantı için aynı IP adresi alınacaktır.
ADSL hizmeti ile beraber sadece bir adet statik IP adresi alınabilir.
Evde internet başvurusu kurulum aşamasında iptal olursa ne yapmam gerekiyor?
Dilerseniz TT kanallarına her zaman başvurabilirsiniz, ister 444 1 444 Çağrı Merkezimizi arayarak isterseniz TT Satış noktalarına giderek detaylı bilgi alabilirsiniz.
Sağlanan indirim nedeniyle başvurulan kampanyanın kendi koşullarında herhangi bir değişiklik olmaz. İndirim sadece internet hizmeti paket ücretine yansıtılır. Yalın Erişim Ücreti, TTNET ALO Ücreti, Bağlantı Ücreti, Katma değerli servisler… gibi diğer ücretlendirmelerde değişiklik olmaz.
30.04.2017 tarihine kadar başvuru yapılmasına rağmen internet aboneliğinin 30.04.2017 tarihinden sonra gerçekleşmiş olması durumunda indirimler geçerlidir.
Nasıl Hizmet sonlandırma talebinde bulunulur?
Müşterilerimizin abonelik fesih işlemlerini, Türk Telekom Ofis ve Grup Mağazalarına şahsen başvuru yaparak veya faks çekerek yapabilmesi mümkündür. İptal talebiniz,evraklarınız eksiksiz Şirketimize ulaştığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde fesih işlemi gerçekleştirilecektir.
Hattınızın iptali sonrasında varsa mülkiyeti Şirketimize ait cihaz/donanım/modem/kart ve benzeri ekipmanların iptal başvuru tarihi itibariyle yedi gün içerisinde size en yakın ofis veya Grup Mağazalarına teslim edilmesi gerekmektedir. Yedi gün içerisinde teslim edilmeyen cihaz/modem veya ekipmanların ücretleri son faturanıza yansıtılacaktır.
İptal talebiniz tamamlandıktan sonra tarafınıza iletilecek son faturanın takip edilerek ödenmesi gerektiğini bilgilerinize sunarız.
Faks ile abonelik fesih işlemleri yapmak isteyen müşterilerimizin,hizmet sahibine ait kimlik belgesinin fotokopisi, imzalı abonelik iptal dilekçesi ile birlikte eksiksiz 0312-306 -07 -16 nolu faks numarasına fakslanması ile de işlem için başvurulabilir. Faks iptal dilekçesinde “Abone Adı-Soyadı, T.C. Kimlik Numarası, Adres, İptal Edinmek İstenen /Hizmet Numarası, var ise E-Posta Adresi, Ulaşılabilecek Cep Telefon Numarası ek olarak var ise Sabit Ev Telefon Numarası” bilgilerinin bulunması ve imzalanması gerekmektedir. Bu nedenle iletişim bilgilerinin doğru ve güncel olmasına dikkat edilmelidir. Ayrıca güncel iletişim bilgilerinin (Cep Telefon Numarası) dilekçede yer alması önem arz etmektedir.
İmzali iptal dilekçeniz, Şirketimize eksiksiz ulaştığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde fesih işlemi gerçekleştirilecektir.
Abonelik feshi işlemini yalnızca abonelerimizin kendilerinin veya vekâletname ile yetkilendirdikleri kişilerin gerçekleştirebildiğini hatırlatmak isteriz.